Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ellee schreef:Mijn merrie staat nu 9 weken op haar box met een scheurtje in haar hoefbeen. Ze mag er enkel aan de hand uit om te stappen, dit wordt steeds meer een uitdaging. En we moeten nog minimaal 2 maand..
Dus ik lees even met je mee![]()
Succes!
. Dan heb ik gewoon een héél klein stukje gras afgezet, met wat schaduw en wat zon, maar niet met de mogelijkheid om te rennen. Moet zeggen dat me dat heel hard geholpen heeft, want voor ik dat stukje had, en hij dus steeds op stal stond, kon ik er niets meer mee, kreeg een érg humeurig paard helaas
.Noblesse_ schreef:Is er geen optie om een heel klein stukje wei af te zetten? Zodat je paard niet kan rennen, maar dat ze eventueel wel even buiten in het zonnetje kan staan. Zo heb ik het toch gedaan, paard moest helaas ook boxrust krijgen, midden de zomer. Dan heb ik gewoon een héél klein stukje gras afgezet, met wat schaduw en wat zon, maar niet met de mogelijkheid om te rennen. Moet zeggen dat me dat heel hard geholpen heeft, want voor ik dat stukje had, en hij dus steeds op stal stond, kon ik er niets meer mee, kreeg een érg humeurig paard helaas
.
Maar ik weet natuurlijk niet of het met de blessure van je merrie ook echt mogelijk is...
Noblesse_ schreef:Is er geen optie om een heel klein stukje wei af te zetten? Zodat je paard niet kan rennen, maar dat ze eventueel wel even buiten in het zonnetje kan staan. Zo heb ik het toch gedaan, paard moest helaas ook boxrust krijgen, midden de zomer. Dan heb ik gewoon een héél klein stukje gras afgezet, met wat schaduw en wat zon, maar niet met de mogelijkheid om te rennen. Moet zeggen dat me dat heel hard geholpen heeft, want voor ik dat stukje had, en hij dus steeds op stal stond, kon ik er niets meer mee, kreeg een érg humeurig paard helaas
.
Maar ik weet natuurlijk niet of het met de blessure van je merrie ook echt mogelijk is...
De scheur zit echt op een killing plekje en elke keer als ze een stap zet komt er 500 kilo op die scheur en hakt 't erin als een bijtel.... Baal echt ontzettend, kan toch niet gezond zijn voor een paard om bijna een halfjaar op stal te moeten staan...... Bedankt voor je reactie, misschien dat dit wel mag als de scheur in een verder stadium is.
.
Daan_Ordeal schreef:Wat erg zeg, heel sneu voor je paard ook… Hopelijk heeft ze wel een stal dat ze naar buiten kan kijken?
Mag je wel met haar stappen?
Ik zou sowieso zorgen voor onbeperkt ruwvoer en geen krachtvoer. Ik zou wel oppassen met een ton in de stal, dadelijk komt ze er met haar bennen in terecht. Liever een heel fijnmazig hooinet, dan doet ze zeker langer over met haar hooi. Wilgentakken zijn gezonde snacks waar ze lekker mee bezig kan zijn. Gras voor haar plukken wordt waarschijnlijk ook wel gewaardeerd. Wellicht kun je ook regelmatig met andere paarden even bij haar buurten zodat ze kanten met andere paarden kan hebben?
Sterkte en veel beterschap!
... Het is een flexibele ton dus als het goed is kan er niks ergs gebeuren. Dat van die wilgentakken is inderdaad wel een goede! Ze staat wel in een box met een luik naar buiten maar die zit helaas dicht omdat ze anders elke keer een aanloop neemt naar de staldeur en met haar borst tegen de deur aanduwt net zolang tot dat het kozijn of de deur eruit gaat.... Het is me er één......
Er staat de helft van de dag wel een ander paard naast haar en ze kan gelukkig wel naar buiten kijken via de schuifdeur.