Ik heb sinds een tijdje een nieuw paard. In de omgang echt een schatje, doet voorzichtig met je, springt nooit in je nek en is een echte knuffel.
Met rijden overigens ook mega braaf. Allemaal super leuk! Maarr....
Met andere paarden is hij echt veeeeeel veeeeel te wild. Hij wil perse spelen en hij "dwingt" elk paard waar hij mee staat om met hem te spelen.
Dit doet hij door er gewoon tegen aan te lopen, in de benen te happen, in de hals te happen enz.
Als het andere paard met hem gaat rennen en terug gaat happen, gaat het allemaal prima. Maar elk paard is het op een gegeven moment zat en wil hem op zijn plek zetten.
Dat pikt mijn paard 1 keer, misschien 2 keer.. Maar als hij het er niet mee eens is, doet hij ook nog eens boos terug en dat wordt het matten.
Oftewel irritant en dominant.
Ik heb hem ook al geprobeerd met een merrie te zetten. Dit ging in eerste instantie goed, hij had meer respect en liet de merrie meer met rust.
totdat ze hengstig werd, toen sprong hij erop... eikeltje

Gevolg is dat hij nu alleen in de paddock staat, weliswaar grenzend aan paddocks waar andere paarden staan, maar toch vind ik dit jammer.
Ik vind het zo leuk als hij een maatje kan hebben. Met mijn vorige paard was dit nooit een probleem en ik ben dit ook niet gewend.
Heeft iemand tips?
lijkt me een groot risico, ik zou dat zelf niet nemen.