er is iets met m'n paard aan de hand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melissatje9

er is iets met m'n paard aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 12:56

hallo, Mijn paard is heel chagerijnig als ik ga aan springen of aan draven. ook gaat ze erg hard lopen als ik in galop ben geweest. ik ben al naar een osteopaat geweest maar het had niet veel zin. aan het zadel ligt het niet want ik heb het al laten controleren. als ik ga longeren met zadel op is ze heel vrolijk maar op het moment dat ik op haar stap wordt ze chagie. ik rijd ook met haar op de weg. op de weg is ze wel heel vrolijk enz. mijn bak is heel zwaar miss dat het daar aan ligt??
weet iemand nog tips?
Gr melissatje9

Dribbel

Re: er is iets met m'n paard aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:58

Probleem ligt zo te horen bij het bakwerk. Loopt je paard wel correct, dus ontspannen, zonder valse knik, geen taktverlies etc.?

Hoe loopt ze buiten? Aan een losse teugel?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:42

Een goede instructeur er eens naar laten kijken, er kunnen zoveel redenen voor zijn.
Wellicht rij jij ook anders in de bak dan dat je buiten doet, buiten is voor je paard veel meer afleiding dan in de bak, dus misschien negeert hij dan oncomfortabele dingen die hij in de bak wel opmerkt.

melissatje9

Re: er is iets met m'n paard aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 13:22

@waratje ja dat dacht ik ook dat ze met buiten rijden meer afleiding heeft. maar heb je miss ook andere ideeën? zoals dat het miss aan de gezonheid van m'n paard kan liggen?
Gr melissatje9

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:24

Dat kan, maar het kan ook aan jouw houding liggen, of aan je stijl van rijden, zware bak is met een ruiter op je rug ook vervelender dan zonder ruiter. Het kan zoveel zijn, daar valt zo niet heel veel van te zeggen. Juist voor dit soort vraagtekens heb je goede instructie nodig, die kunnen zien wat er gebeurt en waar het paard op reageert.