Sinds vorige maand hebben we een nieuwe pony op stal gekregen. We hebben op het moment nu met haar erbij 3 paarden met iedereen eigen stal, naast elkaar.
We hadden Kyra (de nieuwe pony) in de voorste stal gedaan, naast mijn eigen paard. Op het eerste oog leek dat mijn paard heel dominant deed naar Kyra en Kyra zich wou verdedigen door terug te bijten maar nu mijn paard gewend is aan het geklier over en weer geeft ze er niks meer om. Kyra is echter vreselijk op stal. In de wei niks aan de hand ze rent wat heen en weer en gaat vervolgens grazen en laat de rest met rust. Wanneer ik de stal inkom, bij het voeren, bij het stilstaan, noem maar op elk dingetje waar je haar aandacht even voor nodig hebt staat ze met haar voorbeen omhoog of te zwaaien/schrapen. Sinds vorige week heeft ze uitgevonden dat met haar achterbeen een schop geven tegen de wand/deur opeens ook leuk is om je buurvrouw mee te pesten. Corrigeren met stem heeft maar even zin, of je moet er als politie agent bij gaan staan dan durft ze niks. Ben je weg dan hoor je haar gewoon met haar benen tegen de deur schrapen/schoppen.
Gistermiddag kwam ik dus op stal en zag dat kyra zich krampachtig omdraaide. Ik haar eruit gehaald en ik zag het meteen al, voorbeen kreupel. Nou maar een eindje gelopen met haar en haar been gekoeld, het been was flink heet. Potverdikkie vanavond... haar achterbeen ook warmer als anders. Heb geen zin in een paard wat straks vierkant zere benen heeft. Ze geeft in ieder geval geen zier om pijn oid want ze schraapt nog steeds met het been.
Wat is een oplossing voor haar? Hoe krijg je haar rustiger en hoe kan ik ervoor zorgen dat ze zich niet nog meer verwond.... Als dat getrap en schrapen nu eens ophield. Het is vooral dominant zijn, zovan 'wegwezen, ik heb de aandacht' of 'blijf uit me buurt!' Ik ben er echt spuugzat van want het begint nu ook een beetje vervelend te worden voor de groep. Telkens een knauw in je kont of een hap in je neus is niet leuk.
Brand los!!