Mijn paard is het paard van de duivel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

D_Desteny

Mijn paard is het paard van de duivel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 01:27

Naar aanleiding van dit topic [OPG] paard brengt ongeluk... ben ik er achter gekomen dat mijn paard het paard van de duivel is. :')

Voor degene die geen zin hebben het andere topic te bekijken het het komt erop neer dat de kruin op de borst van mijn paard zou aanduiden dat hij van de duivel is en ongeluk brengt.

Uit het boek van linda tellington-Jones

'Mary vertelde me dat een lange 'korenaar'-kruin op de borst als een teken van ongeluk werd beschouwd. Dit was waarschijnlijk het geval omdat veel paarden met dit type kruin zich onvoorspelbaar, oncontroleerbaar en zelfs gestoord gedroegen. Ze vertelde me ook dat de Bedoeïen dit typer kruin een 'gescheurde boord' noemen, een zegswijze vor óngeluk brengend'. Dit verwijst naar een oude traditie waarbij de boorden van de overhemden werden afgerukt als teken van rouw. '

In het topic komen vergeleken met mijn paard kleine kruintjes voorbij.
Meer mensen met paarden met zo een kruin of is mijn paard zijn kruin toch wel extreem?
Mijn paard is niet de makkelijkste maar of dat nou echt wat met die kruin te maken heeft. :?

Afbeelding

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 01:41

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 01:44

twinducklin, volgens mij zijn de kruinen bij jouw paard vrij doorsnee.
Die van ts is wel apart.

Ik heb een paard gehad wat aan beide kanten van de hals echt een hele lap vacht de andere kant op had groeien, ben benieuwd waar dat voor staat dan.
Edit; dat paard had overigens ook een dubbele en langgerekte kroon op het hoofd, schijnt ook bijzonder te zijn.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 20-02-13 01:56, in het totaal 1 keer bewerkt

D_Desteny

Re: Mijn paard is het paard van de duivel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 01:55

anneliesdj: Ik zie ook nergens anders zo een kruin maar ik ben nog aan het zoeken
Heb je daar een foto van?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 01:57

Ik zit even te zoeken, heb helaas niet zulke duidelijk foto's van haar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 01:57

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 02:03

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 02:04

Ohh dat is ook echt apart zeg!

Vind het wel echt een leuk beestje dat koppie straalt echt brutaliteit uit op de goede manier.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 02:14

Ja was een bijzonder dier, heel intelligent en gevoelig, heet, brutaal maar ook meegaand, werkwillig, liep zich echt dood. Zeker geen paard waar iedereen mee overweg kan en ze trok zelf ook echt naar één persoon, maar vervelend was ze ook zeker niet, ze deed gewoon niets voor een vreemde.

Op les wisselden we weleens van paard en ik reed met een paar ervaren ruiters in de les (waren handelspaarden gewend en hadden er meer dan 2 in het Z) en die heeft ze meerdere keren te kakken gezet, die kregen haar niet eens in galop, laat staan nageeflijk. Zij was toen zelf dubbel M.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:47

Binnen het American Paint Horse stamboek wordt het patern van jouw paard een "Medesine Had" genoemd.
Volgens een aantal Native American stammen waren paarden met deze aftekening : vlek op hoofd, borst en flanken, heilige paarden.
Enkel chiefs, medicijnmannen en de grootste krijgers mochten erop rijden.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 12:05

anneliesdj: Pfoee wat herken ik mijn paard daarin zeg!

MarcR: Ik heb het even opgezocht maar dit is geen Medicine Hat.
Toch bedankt hoor :)