Bokken!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michtam1

Bokken!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 00:53

Hallo,

Ik heb sinds kort een verzorgpaardje, hij is hartstikke lief behalve bij mij tijdens het rijden, bij de eigenaar van het paard zelf is hij heel braaf, en nou moet ik ook wel zeggen dat ie mij nog steeds een beetje aan het uittesten is, maar dat gaat afentoe wel heel ver. Bijv. Als ik gewoon aan het rijden ben, dan is stappen en draven geen probleem tenzij ik de zweep zachtjes gebruik dan krijg k een klein bokje( wat hij overigens ook alleen bij mij doet en niet bij de eigenaar). Maar hij is afentoe een beetje lui dus als ik in galop wil moet ik soms wel mijn zweep gebruiken hoewel ik dat zo min mogelijk probeer te doen. Maar elke x als ik in galop wil gaan of in galop zit en k gebruik mijn zweep of spoor hem aan om harder te gaan dan gaat hij als een gek lopen bokken en rennen.. Het kan zeker niet liggen aan dat ik te hard sla want ik geef echt een heel zacht tikje. En ook kan het niet liggen aan rug of zadel klachten want bij de eigenaar doet hij dat niet( tenzij hij afentoe een beetje druk is) maar bijna noooit. Verder heb ik 6 jaar rijervaring dus het lijkt medat dat het ook niet is. Ik ben ten eind raad, de bokken worden steeds hoger en ben bang dt ik er binnekort naast lig! Heeft iemand enig idee of een handige tip zodat hij di niet meer doet of mindert?

Alvast bedankt!!! _/-\o_

aeolusnr1

Re: Bokken!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 01:13

Tjaaa zo leert jouw paard jou dat 6j rijervaring een heel pril begin is.
Als je er een paar keer naast ligt, voel je jezelf een heel pak kleiner, en dan is het zaak om weer opnieuw zelfvertrouwen te krijgen, en rijtechnisch dus meer kennis en kunde te vergaren.
Dit is zeker niet het antwoord dat je graag zou horen, maar het is de enige echte waarheid, de fout zit gewoon bij jou.
Dus oplossing is les nemen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 01:23

6 jaar is niet heel erg veel. Het ligt niet aan het paard, ik zou les nemen of eens afspreken met de eigenaar zodat die kan zien wat je verkeerd doet. Met 6 jaar kun je echt niet alles, sorry.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:20

Het ligt inderdaad niet aan het paard, je moet echt naar jezelf gaan kijken. Gezien die het bij de eigenaar het niet doet gaat ergens mis in jullie communicatie. Misschien moet je eens wat lessen gaan nemen met dit paard?
Wij kunnen vanaf hier niet zien waar de fout zit in jullie communicatie en als je lessen neemt kan iemand zien wat er gebeurd en je verder helpen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:21

Blijkbaar ben je nog niet doortastend genoeg voor dit dier. Ik kan je enkel aanraden om les te gaan nemen. Zoals de anderen ook al zeggen, met 6 jaar rijervaring ben je eigenlijk net geen beginner meer. Niks mis mee natuurlijk! Zo zijn we allemaal begonnen!

lovesRagebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:33

Het maakt niet uit hoelang je rijd, het gaat om je ervaring.
Natuurlijk, hoe langer je rijd hoe meer ervaring je krijgt dat sowieso.

Ik zou ook gewoon er iemand bij halen en misschien ziet diegene waar het misgaat x

ulle_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:03

probeer het hoofd hoog te houden met aangalloperen en in de galop zelf dat lukt het meestal niet om te bokken

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:58

Zonder zweep rijden?
En misschien een band opbouwen met het paard dan zal t paard jou minder snel uittesten