bokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjanw

bokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 12:21

We hebben een paard staan voor het beleren, het is een merrie die niet gemakkelijk is, ze is ook al bij een andere beleerstal geweest maar daar zijn ze met haar gestopt, inmiddels zijn we er achter gekomen dat zodra ze hengstig wordt, ze kompleet veranderd van een redelijk lief paard naar een zeer moeilijk paard. Als je er op rijdt gaat stap nog wel (tijdens de hengstigheid) maar zodra je je been aanlegt gaat ze bokken tot je er af ligt, ze trapt niet na, ze vindt het dan beslist niet prettig dat je haar aan de buik komt. Als de hengstigheid over is is het weer prima!! Zelf hebben we gedacht aan provarium breeding, maar misschien dat nog iemand dit probleem herkend.

Mistic

Re: bokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:46

Wat zegt de eigenaar ervan? Misschien eerst overleggen met de dierenarts van de eigenaar voordat je lukraak begint met suplementen.

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 13:59

We willen ook beslist niet lukraak beginnen met iets, maar eerst wat info inwinnen of misschien en als je de tekst gelezen had had je dat er ook uit kunnen halen misschien is er iemand anders die dit herkend en een andere oplossing weet/heeft wat we kunnen proberen. We zijn, denk ik, de laatste redding voor de merrie, dus willen we haar ontzettend graag helpen!!!!

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:01

en als je haar op de hengstige dagen longeert?

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 20:30

bedoel je of ze dan ook bokt?

Equilize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 03:31

Als je voor supplementen kiest zou ik er wel voor zorgen dat ze toch fysiek even wordt nagekeken.
Wat anders een goede oplossing zou kunnen zijn is Regumate.

Kun je misschien een filmpje plaatsen van de merrie met en zonder het 'bokken'?

Veel succes

Julotjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:02

Heey,
mijn 1e pony bokte ook, en daar bleef ik ook niet altijd opzitten ;S
Maar daar kwam ik achter dat hij rug problemen had... Misschien ligt het daar aan?

Xx

ilse98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:22

wij leren op de manege dat je de teugel kort moet houden, naar achter zitten en als hij stopt gelijk aansporen. als je op de hoefslag ben zorg dan dat hij naar buiten kijkt.

meschien kan je ook stoten proberen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 10-02-13 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:28

Laten dekken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:27

Een merrie kan zeer zeker last hebben van de eisprong, tot koliekverschijnselen aan toe. Ik zou met de eigenaar overleggen of je idd met homeopatische middelen kunt proberen de reacties van het dier wat te temperen. Ik ben niet bekend met provarium breeding, maar zou sowieso niets doen zonder medeweten van de eigenaar en inschakelen van een DA.