Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

justin4ever schreef:Uh, ik heb zoiets ook gehad en dat heb ik opgelost met jawel: flinke schop onder de hol en bij bijten (ik sla niet graag op hoofd) krijgen ze van mij echt een knal.
Ze weten precies wanneer ze te ver gaan hoor.
Soms kan ik dingen hebben maar die 2 dingen als bijten en trappen gaan er bij mij niet in.
Waarom ze het doet... tsja.. dominantie? Iets meegemaakt? ofwel gewoon geen respect voor mensen en haar eigen leven leiden
Amanda_Amber schreef:Ik geef echt goèd straf, en dat helpt ook, want bij haar vorige eigenaar kreeg ze dat amper meer met afwachten enzo tot ze naar haar toe kwam, maar ik geef gewoon een flinke mep. Het werkt, maar niet veel. Maar het is echt wel gevaarlijk, een paar mensen hebben al een flinke beet of trap gehad.
Amanda_Amber schreef:Ik geef echt goèd straf, en dat helpt ook, want bij haar vorige eigenaar kreeg ze dat amper meer met afwachten enzo tot ze naar haar toe kwam, maar ik geef gewoon een flinke mep. Het werkt, maar niet veel. Maar het is echt wel gevaarlijk, een paar mensen hebben al een flinke beet of trap gehad.
Ariebren schreef:13 jaar en dan dit probleem ??
Of het is weer een zondag avond topic.
Of je bent te stom om op stal eens een volwassen paarden houder erbij te halen.
Ariebren schreef:Amanda_Amber schreef:Ik geef echt goèd straf, en dat helpt ook, want bij haar vorige eigenaar kreeg ze dat amper meer met afwachten enzo tot ze naar haar toe kwam, maar ik geef gewoon een flinke mep. Het werkt, maar niet veel. Maar het is echt wel gevaarlijk, een paar mensen hebben al een flinke beet of trap gehad.
@A-A kom nu.
Als andere mensen gebeten of getrapt worden dan klopt er iets niet in jouw verhaal.
Denk erom, morgen weer op tijd bed uit en naar school.
Gimli_ schreef:Ariebren schreef:13 jaar en dan dit probleem ??
Of het is weer een zondag avond topic.
Of je bent te stom om op stal eens een volwassen paarden houder erbij te halen.
Guttegutte, kan 't wat minder zeg? Beetje gepikeerd deze zondagavond?
TS, wat doe je aan grondwerk met je pony?
Als er lichamelijk niets aan hem/haar mankeert zou ik op zoek gaan naar iemand die je iets kan bijbrengen over lichaamstaal van je paard én jezelf.
Amanda_Amber schreef:mika11 schreef:Hoe oud is je paard dan, en wat doe je er verder mee? (behalve uit de wei halen)
Ze is 11 en ik rijd 6 keer per week. Ik doe Dressuur (En ze moet ook echt werken, aan de teugel en wijken enz.) en ik spring 1/2 keer in de week.
anneliesdj schreef:Vraag eens hulp in je omgeving want dit lukt je duidelijk niet alleen.
Waar woon je? Misschien kun je een bericht plaatsen op MP of op bokt.
Ik denk dat je te grof en/of op het verkeerde moment straft. Arabieren zijn heel gevoelig voor zoiets, die zullen je laten merken als je te ruw bent. En waarschijnlijk is ze nog niet begrepen waardoor het steeds erger wordt. Ik zou er niet teveel mee rommelen maar hulp vragen, liefst aan iemand die ervaring heeft met arabieren.
Ariebren wil je ophouden? Je posts voegen weer helemaal niets toe en ik vind het nogal grof om zo tekeer te gaan tegen een 13 jarige.
Amanda_Amber schreef:anneliesdj schreef:Vraag eens hulp in je omgeving want dit lukt je duidelijk niet alleen.
Waar woon je? Misschien kun je een bericht plaatsen op MP of op bokt.
Ik denk dat je te grof en/of op het verkeerde moment straft. Arabieren zijn heel gevoelig voor zoiets, die zullen je laten merken als je te ruw bent. En waarschijnlijk is ze nog niet begrepen waardoor het steeds erger wordt. Ik zou er niet teveel mee rommelen maar hulp vragen, liefst aan iemand die ervaring heeft met arabieren.
Ariebren wil je ophouden? Je posts voegen weer helemaal niets toe en ik vind het nogal grof om zo tekeer te gaan tegen een 13 jarige.
De oude eigenaar was 17, en ze doet het nog beter bij mij. De man die bij mijn paard op stal woont, heeft dit ook allemaal meegemaakt en reken maar dat hij dr aanpakt