Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kabayo schreef:En als je gewoon even streng bent , even keihard schreeuwt ´EN NU GA JE DR IN!´
miss schrikt ze dan en staat ze er direct in

Ariebren schreef:Breng je pony maar naar mij toe.
Dan ga ik jouw leren hoe je haar op de trailer krijgt.
NeverGiveUp schreef:Kabayo schreef:En als je gewoon even streng bent , even keihard schreeuwt ´EN NU GA JE DR IN!´
miss schrikt ze dan en staat ze er direct in
Handig, zo meteen neemt ze het serieus op.
Zou me niks verbazen als ik de vorige oplossing zie.
TS, ga eens zorgen dat je paard niet het gevoel heeft dat ie MOET,
ga eens een paar keer rustig oefenen, laat haar snuffelen, ruiken, en laat het gewoon gaan. Geef vooral geen druk, alleen belonen.
Maak de trailer een fijne plek
Hopke89 schreef:Ik ken een paard die er ineens niet meer op wil als de trailer van binnen is schoongemaakt. Het zijn soms zulke kwasten.
In jou geval zou ik inderdaad een aantal keer gaan oefenen, zonder druk, lekker alle tijd nemen, belonen voor elke stap in de goede richting. Met een 2e persoon die evt. de voorvoeten even op de klep zet als ze rustig voor de klep staat en daar blijft steken maar er in ieder geval kan sturen dat je paard niet helemaal dwars voor de trailer gaat staan.
Leen een trailer want denken dat je paard er in 1 keer op loopt op het moment dat het moet terwijl hij/zij dat tijden niet heeft gedaan is niet altijd iets wat in de praktijk ook meteen werkt.
Paard liep áltijd braaf de trailer op, kon hem makkelijk alleen laden, maar sinds de trailer van de binnenkant is schoongespoten wil hij er met geen mogelijkheid meer in. Ookal lag er wel weer zaagsel op de bodem. Dus nu begonnen met rustig proberen zonder dat we wegmoeten, zonder touwen/zwepen enz. Hij moet er echt zelf weer in gaan... Gister stond hij er na een half uur voor de 1e keer in. De 2e keer lukte in 20 minuten en de 3e keer in 10. Hopelijk loont geduld, wil wel graag weer op concours
bedankt