Ik heb geen idee of het hier goed staat en ik weet niet of hier ook al een topic over is, mocht het zo zijn, dan hoor ik het graag!
Eigenlijk is mijn vraag heel simpel;
Hoe zorgen jullie ervoor dat je een paard rechtgericht krijgt en je de juiste stelling en buiging kan vragen?
Mijn (verzorg)paard heeft heel erg moeite met de stelling en buiging, met name rechtsom. Ik probeer dan ook met veel figuren haar losser te maken. Weliswaar is een volte soms gewoon bijna niet te doen op de rechterhand, want dan valt ze echt enorm over het binnenschouder weg. Met een terugdrukkend binnenbeen kan ik haar dan gewoon niet op de volte houden. Ze moet met name in haar romp/ribbenkast losser en buigbaarder worden. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Het rechtrichten gaat de laatste tijd al veel beter, maar in de galop wil ze nog wel eens haar achterhand naar binnen zetten. Ook hier is een terugdrukkend been niet genoeg. Ik ben veel bezig om haar op eigen benen te laten lopen en de binnenhoefslag meepakken, zodat ze geen steun heeft aan de bakrand o.i.d.
Hebben jullie tips voor mij?