Shetje is bang en een beetje happerig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikeypuck

Shetje is bang en een beetje happerig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 10:39

Hallo,

Ik heb vanaf zaterdag een shetje van anderhalf jaar erbij maar ik vind ze toch wel angstig. Als ik in de stal kom houd ze een beetje afstand , maar dat duurt maar even en dan komt ze toch naar je toe. Ook als ik bewegingen maakt schrikt ze toch wel heel snel. Ze is wel heel erg nieuwsgierig. Ze had voor dat ze kwam nog nooit een halstertje omgehad en waarschijnlijk is er weinig met haar gedaan. Ze stond op een boerderij tussen schapen ezels geiten kippen enz. ik denk dat ze nu zo happerig is omdat ze zich waarschijnlijk ook goed moest weren.
Ik ga vanmiddag naar een shetje van 9 maanden kijken zodat ik ze samen heerlijk naar buiten kunnen. Ik heb nu mijn paard bij haar staan en ze kunnen wel contact met elkaar krijgen via het bovenluik. Ik wil er dus graag een shetje bij zetten zodat ze samen met zun drieen op kunnen trekken.
Wie heeft er ervaring met een shetje dat iook bijt en wat heb je eraan gedaan. Graag hoor ik een goede tip maar alleen van mensen die positief zijn want negatieve reacties heb ik niks aan.
Weet wel dat ik het beste met haar voor heb maar nu even voorzichtig ben . Ik wil namelijk niet dat ze door angst uitbreekt en op de dijk terecht komt en dan misschien onder een auto terecht komt.

Graag hoor ik dus positieve tips van Jullie

Groetjes Wilma /3 Mikey en /3 Floor en /3 ........

miekjuh3

Re: Shetje is bang en een beetje happerig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:53

de mijnes beet ok ik beloonde de positieve kanten en als hij/zij weer beet dan kreeg tie een corricerende tik nie zo hard gewoon van dat het fout is dat hij dat doet en dat je er nog een beetje is helemaal niet fout kunnen ze samen optrekken

Lissenn

Re: Shetje is bang en een beetje happerig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:44

ook ik heb ondervonden dat negatief corrigeren soms niet helpt bij bijten. Ik zou eerst proberen het vertrouwen te winnen en goed gedrag belonen.. met een beetje geluk is het dan zo over :)