Ik ben al dagen aan het twijfelen of ik mijn paard vanwege het weer een tijdje ergens anders ga stallen of niet. Het volgende is er aan de hand: aanstaande zondag ga ik met mijn paard voor het eerst starten. Spannend natuurlijk en ik wilde van tevoren nog even goed oefenen. Alleen toen lag er dinsdag ineens een flink pak sneeuw
ik heb alleen een buitenbak en maak normaal gesproken gebruik van de binnenbak op de vereniging. Hier rij ik dan met de trailer naar toe, het is 10min rijden. Alleen, ik durf met die sneeuw niet met de trailer te rijden.. De wedstrijd is op de vereniging en ik kreeg het aanbod om mijn paard daar te kunnen stallen tegen een dagprijs. Nou wil ik zaterdag toch naar de binnenbak rijden om te oefenen en nu twijfel ik dus (door de verwachte weersomstandigheden) of ik haar daar dan laat staan. In ieder geval voor zolang er weer sneeuwval is. Klinkt ideaal natuurlijk maar ik twijfel over het volgende: mijn paard staat nu bij haar grootste vriendin (en een pony) overdag gewoon lekker in de wei (hele jaar door). 'S avonds gaat ze op stal maar dit is een inloopstal waar de deur dan van dichtgaat (stal grenst aan paddock die weer aan wei grenst, overdag kunnen ze overal komen). Ze staat op stal naast deze grote vriendin en zij worden enkel gescheiden door een lage (maar hoog genoeg) muur. Ze kunnen dus de hele avond/nacht krioelen etc. Op de vereniging komt ze in een stal met tralies te staan. Ze komt niet buiten en staat dus de hele dag te wachten tot ik kom om haar beweging te geven. Ze is al zo'n hittepetitje en een echte merrie dus ze zal zich denk ik lekker druk gaan maken. Maar dan krijgt ze iig wel beweging wat ze thuis dus niet krijgt.. Ook de bevroren wei is nu niet echt leuk om een sprintje te trekken. Pfffff wat moet ik doen?? Als ik haar zaterdag gewoon weer mee naar huis neem en er ligt zondag weer een pak sneeuw dan moet ik de wedstrijd dus afzeggen.. Zou het traumatisch voor haar zijn als ze een nachtje en misschien iets langer in een 'gevangenis' moet verblijven? Wat vinden jullie hiervan?
) aanstel. Vandaar dat ik dus jullie mening en advies vraag. Vraag is dus eerder 'stel ik me aan?'
maar daar moet ik me dan maar even overheen zetten..