Meestal als er andere paarden bij staan is er niks aan de hand en staat ze wel redelijk stil. Is het nou echt gewoon een stresskip dat ze het eng vind, of toch een soort van aandacht? en wat het ook is, hoe kom ik ervan af!?
groetjes!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jensvl schreef:Ik denk dat ze zich dan onzeker voelt zonder haar leider (jou) erbij). Dat is niet hetzelfde als aandacht vragen, hoewel het makkelijk verward kan worden met dat.
Ik zou dat voer halen stoppen, want ze kan zenuwachtig worden omdat ze niet kan wachten om het voer te krijgen. Als het daaraan ligt, dan zal het met het stoppen van voer geven verminderen en uiteindelijk verdwijnen.
Als je het echt snel wil oplossen kan het helpen om elke keer als ze begint te schrapen haar voet te vragen en die even omhoog te houden (iets wat paarden niet graag doen). Het paard zal na een paar keer het verband leggen en zal er mee stoppen. (consequentie en snel reageren is vereist bij deze methode).