Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
genesislove schreef:Zo ver was ik inderdaad ook al, ben vooral op zoek naar tips hoe het op een paardvriendelijke manier het beste gaat. Als ze onder het zadel steigert ben ik dus NIET voor zweep ed. Die dingen helpen toch voor geen meter. Ook als ze zo'n gedrag vertoont als bijten, proberen slaan, ga ik niet agressief reageren, die dingen halen allemaal niets uit. Stem verheffen hielp in het begin héél erg voor even, maar nu maakt het niets meer uit.
aeolusnr1 schreef:Je zegt zelf ik vraag hier naar tips.
Denk je nu echt dat je door een paar tips te lezen, ook al zijn ze perfect juist , je zo'n probleem kan oplossen ?????
Je kan niet leren paardrijden door een boekje te lezen (hier dus tips).
Neem dus les (privé les)genesislove schreef:Zo ver was ik inderdaad ook al, ben vooral op zoek naar tips hoe het op een paardvriendelijke manier het beste gaat. Als ze onder het zadel steigert ben ik dus NIET voor zweep ed. Die dingen helpen toch voor geen meter. Ook als ze zo'n gedrag vertoont als bijten, proberen slaan, ga ik niet agressief reageren, die dingen halen allemaal niets uit. Stem verheffen hielp in het begin héél erg voor even, maar nu maakt het niets meer uit.
HeavensLove schreef:@Goldwynn: dat heeft ze net de reactie voor jou gezegd
stalregel: geen les van buitenstaanders toegelaten
en ze heeft geen vervoer ter beschikking, wat idd jammer is