Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Peppertree schreef:Als je het echt wil weten, afspraak maken bij de kliniek en kreupelheidsonderzoek laten doen. Als de DA het niet kan zien en het wordt niet beter zou ik dat maar doen. Van achter de computer kan bokt je ook echt niet helpen.
Ze heeft pijn, ze loopt niet goed, ze is dus gewoon kreupel. Op deze manier doorgaan vind ik eigenlijk mishandeling. Helemaal als het blijkbaar al een half jaar duurt...
lyanne_sanne schreef:Toch een ostheo laten komen. Die van ons knikte ook met hun hoofd als ze een bepaald been neerzetten maar gaven geen pijn tekens af. Ostheo heeft ze nu lekker los gemaakt en niets meer aan de hand. Zoals de veearts bij ons zegt, als ze kreupel lopen hebben ze pijn.

Tigra_ schreef:Ik ben even heel benieuwd naar een aantal zaken.
Paard liep voor het eerste kreupel tijdens en buitenrit en gelijk wordt er vanuit gegaan dat het teugelkreupel is dat vindt ik punt 1 al erg raar dat dat gelijk het vermoeden is. Daarnaast erg fout om er dan nog een hele rits mensen op te laten. Ik ken Jan niet maar vreemde manier om met paarden om te gaan eigenlijk. Het eerste wat ik doe is als ik merk dat een paard niet goed loopt is afstappen en aan de hand kijken wat er aan de hand is eventueel meerdere mensen vragen, dan weet je gelijk of het teugelkreupel is of niet.
Daarnaast vraag ik me af of het paard ook rust gehad heeft dus alleen aan de hand wat stappen en niet meer dan dat?
En hoelang heeft het paard dan op rust gestaan en was hier verbetering in. Dat je zelf een kreupelheid niet voelt dat is op zich niet zo erg wat ik dan weer wel erg vindt is dat je schijnbaar gewoon doorrijdt in plaats van er iemand bij te halen zodat er eerst beoordeelt kan worden of hij beter is of niet voordat je opstapt.
Het kan echt ontzettend veel zijn niet ieder geval van kreupel is bij ieder paard hetzelfde is er ook een scan gemaakt van het been omdat er vermoed werd dat het misschien de pees was? Volgens mij kun je dat namelijk nauwelijks/niet vaststellen zonder scan.
Pak deze reactie niet te aanvallend op het is goed bedoelt maar als je meer richting wil hebben in wat je kan doen moet alles gewoon duidelijk zijn anders schiet je er helemaal niet mee op natuurlijk.