Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dat is het allerbeste voor haar en haar paard. 
dianaw33 schreef:Misschien moet je eerst eens omschrijven wat het gedrag precies is, want alleen 'dominant gedrag'kan niemand iets mee. Vaak is 'dominant gedrag'ook helemaal niet dominant maar gewoon aangeleerd, en kan ook heel eenvoudig weer afgeleerd worden.

vuurneon schreef:Meisje, een join up zomaar dan kan een paard juist in de ellende helpen. Dat doe je niet 'even'
En wat je omschrijft is geen dominantie, maar eerder gebrek aan opvoeding.
Zoek gewoon een volwassene voor haar op die haar écht kan helpen.

mika11 schreef:Een join-up een betere band?
Hoe kom jij daarbij, daar is het helemaal niet voor bedoeld.
En waarom raad jij bach bloemens aan?![]()
Dat meisje kan beter iemand erbij halen, die echt verstand van paarden heeft.![]()
Het paard is niet dominant, dat schoppen en bijten in de stal heeft daar niets mee te maken.

dianaw33 schreef:Dat is in principe geen dominant gedrag. Een dominant paard hoeft juist niet te schoppen en te bijten.
Dit paard kan anticiperen op iets wat ze niet leuk vindt :training die saai of te zwaar is, of slecht passend zadel/ bit hoofdstel, ruiter die niet ervaren genoeg is.
Of dit paard heeft gewoon geleerd dat dit gedrag tot gevolg heeft dat mensen wegrennen als ze dit doet en haar met rust laten. Dat wegrennen is dan de beloning waardoor ze het gedrag blijft herhalen.
Een goede gedragsdeskundige kan dit voor je uitzoeken, het is nooit makkelijk om de precieze oorzaak te vinden. En die heb je wel nodig om dit agressieve gedrag weg te trainen.
dat kan voor jou ook een goede ervaring zijn zo 
CalipsoLover schreef:Bach bloesems gebruiken ze veel voor paarden die zenuwachtig zijn etc. zover ik heb gelezen.
En wil je nu zeggen dat ik geen verstand van paarden heb?![]()
Met alle respect natuurlijk maar ik weet heus wel waar ik mee bezig ben![]()
En zij noemt het dominant, ik hou me er buiten hoe jullie of zij het noemt.

vuurneon schreef:Ts; waarom ga je niet gewoon een ouder, ervaren iemand vragen? Kun je zelf ook nog van lerendat kan voor jou ook een goede ervaring zijn zo
Want nu stel je ook achter elkaar verschillende dingen voor; join up, lukraak Bach bloesems en grondwerkoefeningen. Er moet gewoon terug worden gegaan naar de basis.

mika11 schreef:CalipsoLover schreef:Bach bloesems gebruiken ze veel voor paarden die zenuwachtig zijn etc. zover ik heb gelezen.
En wil je nu zeggen dat ik geen verstand van paarden heb?![]()
Met alle respect natuurlijk maar ik weet heus wel waar ik mee bezig ben![]()
En zij noemt het dominant, ik hou me er buiten hoe jullie of zij het noemt.
Geen ervaring en kennis genoeg om zo'n meisje goed te helpen.
Dat blijkt uit de adviezen die jij haar hebt gegeven.
Wel heel aardig van je natuurlijk dat je het wilt proberen.![]()
Maar ik denk dat zij echt iemand erbij moet hebben, die nog meer ervaring en kennis heeft.

Ragdollcat schreef:Bach bloesems moet je niet zomaar gaan aanraden, dat kan je beter overlaten aan een bijvoorbeeld een Homeopaat die ermee werkt en het dier onderzoekt en behandeld.
Hier is meer sprake van opvoeding, ze moet gewoon leren zich netjes te gedragen naar de mens toe.