paard dat vanalles sloopt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

delvira

paard dat vanalles sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 16:07

Help mijn paard sloopt alles, van dekens tot halsters....
van alles al geprobeerd zelfs een speelbal die je in de stal kunt hangen gaat eraan.....
Zelfs de dekens van mijn ander paard is niet meer veilig.... behalve als ik deze heb ingespoten met een soort van anti-bijt..
Heeft iemand nog tips etc voor mij

anneliesdj

Re: paard dat vanalles sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:09

Geef hem meer afleiding, komt hij wel voldoende buiten om zijn energie kwijt te kunnen?
Speelgoed wat wel stuk mag is de oplossing: wilgentakken of takken van fruitbomen.
Daarnaast zijn er ook dingen te verzinnen die minder sloop-gevoelig zijn of gewoon goedkoop te vervangen zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:10

Blijkbaar is hij erg speels. Krijgt hij voldoende 'speeltijd' met soortgenootjes? Zodat hij z'n energie op die manier kwijt kan?

Wilgetakken geven is naast echte speeltijd wel een tip. Hebben ze lekker wat te doen en die mogen natuurlijk gewoon kapot gemaakt worden.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:13

wat voor speelbal had je?
mijn paard heeft een jolly bal, en krijgt hem niet kapot (doet er ook niet veel mee :+ )
hond pakt wel vaak die bal af en krijgt hem ook niet kapot, terwijl die een stevige leren voetbal binnen een minuut lek heeft.
krijgt je paard genoeg aandacht en genoeg afwisseling?
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:17

Herkenbaar..heb ook zo'n slopertje..ik probeer zoveel mogelijk buiten zn bereik te houden,hem veel aandacht en beweging te geven en wij gooien er zo nu en dan ook takken in.Die jolly bal heb ik ook en die krijgt ie niet stuk en hij heeft een kegel die ie mag slopen..verder staat die van mij 10 u per dag buiten met andere paarden..maar is gewoon nog erg speels en baldadig.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:23

Misschien een idee om tegen de verveling zo'n bal te geven waar brokjes uit komen als hij wordt weggerold?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 17:21

bedankt voor de tips..... heb inderdaad ook zo'n bal, maar daar moeten dan likstenen in...
en je raadt het al..... mevrouw krijgt het kapot.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:25

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:28

Je paard staat dus op stal?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:33

staat hij de hele dag op stal? want dan denk ik dat hij zich gewoon verveelt..
de meine sloopt ook alles (een shetlander :P ) maar die staat wel 24/7 op de wei met soortgenoten, dus er zijn ook wel echt "slooppaarden".

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:40

M'n zusje had ook zo'n sloper, maar die deed het ook in de kudde, genoeg voer, werd geaccepteerd, werd genoeg mee gedaan dus ook echt een slooppaard

Beetje offtopic waar kan ik wilgentakken halen? of gewoon van een boom afknippen? En zo ja, welke wilg dan? Mag per PB :o

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:47

Colway, volgens mij zijn alle wilgen geschikt, wij halen ze van knotwilgen af.

Je vind ze vaak wel langs de kant van de weg (langs water/sloten) of je kan eens vragen bij de gemeentewerf/ Soweco of je ze mag hebben of zelf af mag snoeien.

TS, zag dat je reageerde op het speelgoed. Maar hoeveel komt je paard buiten/los met andere paarden?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 17:50

Colway schreef:
M'n zusje had ook zo'n sloper, maar die deed het ook in de kudde, genoeg voer, werd geaccepteerd, werd genoeg mee gedaan dus ook echt een slooppaard

Beetje offtopic waar kan ik wilgentakken halen? of gewoon van een boom afknippen? En zo ja, welke wilg dan? Mag per PB :o

klinkt gewoon als die van mij, ze loopt in een kudde, staat niet 24/7 op stal, zoveel mogelijk buiten eigenlijk, ben aan het grondwerken, loswerken en gewoon rijden met haar... dus verveling kan ik niet noemen.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 17:51

als ik alles lees is die van mij dus gewoon een slooppaard...... +:)+ +:)+ +:)+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:52

Haha, daar heb je weinig aan dus.

Wilgentakken, evt. jollyball en verder alles keurig uit haar buurt houden. Lekker hè zo'n sloper.... :P

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:57

maar hoe vaak komt je paard buiten dan? want als hij alleen op stal staat is het geen slooppaard maar een paard die zich dood verveeld.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:55

Of eentje die zich zo opdringt en ruig is met uitnodigen tot spelen dat de rest "nee dank je" zegt. En ja die staat 24/7 buiten met vriendjes. Stevige deken gekocht voor vriendje, goed antibijt er op, steekt meneer zijn neus er onder en sloopt de voering |o . Speelgoed is niet interessant, want geen interactie/reactie en voerballen op zand is geen optie.

Rattenlief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:08

Ah ja leuk, zo'n sloper. Wilgentakken hebben bij mij altijd goed geholpen. Lekker de bast eraf slopen en een zooi d'rvan maken...