Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mimp3 schreef:Ik heb een merrie met precies hetzelfde probleem. Alleen bij haar is het begonnen na een koliekoperatie. Op stal is ze echt heel chagerijnig maar als je haar vastpakt aan het halster of deken is het afgelopen. Ik respecteer het maar,heb zo'n idee dat dit te maken heeft met haar territorium mijn man noemt haar al het bruine monster zonder oren...

_Michellee schreef:Nee, ik denk dat ze zich gewoon niet op haar gemak voelt, vooral omdat ze ook zo onrustig is op stal. Als het dominantie zou zijn zou ze zich in bijv. de paddock ook zo moeten gedragen. Ik zou niet weten wat je hier aan kan doen het enige optie waar ik aan denk is dit paard lekker 24/7 buiten zetten. Dit is ook echt geen pretje voor haar. Maar dan moet daar natuurlijk wel mogelijkheid voor zijn...
JNY024 schreef:_Michellee schreef:Nee, ik denk dat ze zich gewoon niet op haar gemak voelt, vooral omdat ze ook zo onrustig is op stal. Als het dominantie zou zijn zou ze zich in bijv. de paddock ook zo moeten gedragen. Ik zou niet weten wat je hier aan kan doen het enige optie waar ik aan denk is dit paard lekker 24/7 buiten zetten. Dit is ook echt geen pretje voor haar. Maar dan moet daar natuurlijk wel mogelijkheid voor zijn...
Zou best eens kunnen wat je zegt maar dan vraag ik me weer af waarom hij dit in iedere stal doet?
In de wei ligt het er maar net aan hoe zijn bui is en kan hij ook dreigend op je af komen. 24/7 buiten zou misschien wel een optie kunnen zijn
Jessix schreef:Dat was de meest voor de hand liggende oplossing, van box wisselen. Vaak vinden ze de box of de buren gewoon niet prettig. Dominantie... Waarom dat alleen op stal? Lijkt me niet.
JNY024 schreef:Jessix schreef:Dat was de meest voor de hand liggende oplossing, van box wisselen. Vaak vinden ze de box of de buren gewoon niet prettig. Dominantie... Waarom dat alleen op stal? Lijkt me niet.
Daar heb je een punt.
Het is wel een matcho pony. Ik heb zelf het idee dat hij weet wie aan de hand en onder het zadel de baas is en dat hij gewoon zijn plekje wilt beschermen.
Kan er wel mee leven dat hij zo op stal is maar zou het graag anders zien.
Jessix schreef:Hoe is hij dan in de stal als je van een afstandje kijkt? (zonder dat hij het ziet) Heeft hij het wel naar zijn zin? Vindt hij het een fijne plek? Durft hij te liggen bijvoorbeeld? Als hij zich goed voelt in de stal, veilig voelt en alleen zo reageert als er een mens binnenkomt dan is het wel verdediging.
Konden ze maar praten!!
, zou ook aardig wat dierenarts rekeningen en stress besparen als ze je gewoon meteen konden vertellen wat het was of dat het allemaal wel mee viel
Jessix schreef:Hoe is hij dan in de stal als je van een afstandje kijkt? (zonder dat hij het ziet) Heeft hij het wel naar zijn zin? Vindt hij het een fijne plek? Durft hij te liggen bijvoorbeeld? Als hij zich goed voelt in de stal, veilig voelt en alleen zo reageert als er een mens binnenkomt dan is het wel verdediging.
Konden ze maar praten!!
Naar mijn mening denk ik dat hij het wel naar zijn zin heeft , hij heeft nu een grote ruime lichte box terwijl hij bij zijn vorige eigenaar in een donker klein stalletje stond. Ook komt hij nu veel langer buiten in een wei met een andere pony waar hij naast op stal staat. Dit klikt volgens mijn ook wel goed.