Wij dus op zoek naar een nieuw paardje en eindelijk na lang zoeken eentje gevonden. Een merrie van 8 genaamd Zsuzsa (we spreken het uit als Soeza!?) Gisteren zijn we haar gaan halen maar het ging allemaal niet echt hoe ik gehoopt had. We hebben achter het huis een rijbak van 17 bij 45 meter en die hadden we in tweeën opgesplitst met lint zodat ze even aan elkaar konden snuffelen zonder echt al 'bij' elkaar te staan. Merrie erbij en dit ging nog niet eens zo verkeerd. We hebben ze iets meer dan een uurtje gegeven om aan elkaar te wennen en het leek allemaal heel rustig te gaan, af en toe met een been slaan en piepen in het begin maar na een uurtje stonden ze alledrie rustig. Dus het lintje weg en kijken hoe het ging. Helemaal fout dus. Iedere keer als een van de ruinen bij haar in de buurt komt draait ze zich om begint echt vies te trappen. En als ze haar dan met rust laten drijft ze ze de hoek in en trapt er op los. En dan bedoel ik niet kleine bokjes in hun richting maar echt gerichte harde trappen. Ze heeft ze ook al een paar keer goed geraakt maar tot nu toe is het nog goed gegaan.
'S nachts staan ze meestal ook gewoon in de wei (ze kunnen via de wei naar een inloopstal van ongeveer 10 bij 10 meter) maar dat durfde we niet goed aan omdat ze dan steeds gemeen gaat doen en hebben we haar dus maar in de stal gezet en de andere 2 op de wei gelaten. Vandaag haar maar een nieuwe kans gegeven en weer een paar uur opgesplitst op de wei gezet. Nu probeerden we net nog eens ze bij elkaar te laten maar ze valt gelijk weer aan en staat nu ook al niet meer toe dat Casper bij Flor in de buurt komt, dan rent ze er snel tussen en begint weer te trappen. Ze heeft hem net dus weer tegen een been geraakt maar het is nog goed gegaan.
Ik snap dat ze misschien even aan elkaar moeten wennen maar ik vind dit wel heel vies gedrag en ben bang dat ze straks eentje echt verkeerd raakt. Nu staan ze dus weer gescheiden. Heeft iemand hier misschien ervaring mee of is er iets wat ik beter kan doen of is het gewoon jammer maar past ze er niet bij. Ik wil haar heel graag een kans geven maar niet ten koste van een van mijn mannetjes. En wat is het slimste voor vannacht met al het geknal van het vuurwerk? Merrie weer in de stal/ op de wei/ toch proberen samen te zetten?
Heel fijn als iemand ideeën heeft