Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Angeliekje schreef:Mijn tinker trekt zelf ook naar andere tinkers. Ze staat nu in een kudde met verschillende rassen, en tot vorig jaar liep er nog een tinkermerrie bij. Mijn tinkermerrie was onafscheidelijk met de andere tinkermerrie! Liepen zij aan zij door de wei. Nu is de merrie ingeslapen en staat mijn merrie vaak afzijdig van de rest. Ze heeft niet echt meer een maatje zoals ze met die andere tinkermerrie was.
Geryon schreef:Misschien heeft die moeite met tinkers omdat zij vaak bont zijn?
Angeliekje schreef:Ik heb het wel anders meegemaakt.... Op mijn oude stalling kwam een kwpner tussen een kudde tinkers (stuk of 20). Zelfs na een behoorlijke tijd werd dat dier "in elkaar getrapt" door de hele kudde. Ze accepteerden de kwpner gewoon niet met zn allen.... En later kwam er regelmatig een nieuwe tinker bij wat lang niet zo'n strijd was. Die werd dan uiteindelijk wel geaccepteerd. De eigenaresse heeft de de kwpner maar naar een andere stal verhuist, want beestje had behoorlijk wat wonden!
Mijn tinker trekt zelf ook naar andere tinkers. Ze staat nu in een kudde met verschillende rassen, en tot vorig jaar liep er nog een tinkermerrie bij. Mijn tinkermerrie was onafscheidelijk met de andere tinkermerrie! Liepen zij aan zij door de wei. Nu is de merrie ingeslapen en staat mijn merrie vaak afzijdig van de rest. Ze heeft niet echt meer een maatje zoals ze met die andere tinkermerrie was.
Traber schreef:Vaak trekken paarden naar de paarden die meest op hun moeder lijken heb ik gehoord.
Grit schreef:Veel paarden zijn ook bang voor ezels, ook als ze niet staan te balken. "ander model", rare lange oren.