Ik zit even met een dilemma
Daarom zou ik graag jullie mening willen vragen.Sinds 2 maanden ben ik met mijn pony, Wolfgang, lessen aan het volgen. Nu zijn we van onopgeleerd -> opgeleerd ( stap, draf, los terwijl lesgeefster in het midden staat, met zadel en bit-hoofdstel). Hij neemt alles erg goed op en het gaat ook best goed.
Maar nu ben ik aan het twijfelen.
Wolfgang staat met een ander (onbeleerd) paard 24/7 buiten in een grote wei met beschutting, waarvan hij bijna nooit gebruik maakt ( zelfs in de felle regens blijft hij gewoon grazen
). 9/10 keer dat ik naar hem toe ga, is hij redelijk tot heel erg vuil en nat, waardoor ik hem eigenlijk geen zadel en singel kan opleggen. Nu was ik aan het denken, misschien kunnen we het verder opleren onder het zadel nog wat uitstellen, een maand of 2, en gewoon aan onze band nog wat verder werken, die is toch nog niet 100%. Dit door grondwerk, schriktrainingen, longeren, misschien een begin in de vrijheidsdressuur, dubbele lijnen, werken aan de hand... Denken jullie dat dit misschien een ideetje is om voor te leggen aan mijn lesgeefster?
Bedankt om alles te lezen en bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Wolfgang en ik
(vind het altijd zo eng, jonge paarden die niet goed op hun benen lopen en dan nog eens een gladde wei)