Alle spullen gepakt, twee auto's helemaal vol haha. Nu alleen de paarden nog inladen.. ( hadden hiervoor nog niet samen in 1 trailer gestaan, wel beide apart met een ander paard erbij).
Eerst mijn mega brave tinker merrie van 16. Super braaf paard, zet geen stap verkeerd! Dus het leek mij het beste haar eerst in te laden. Ze liep een beetje twijfelend de trailer op maar verder ging het prima, wel had ze ineens wat diaree.
Toen ze vast stond was ze lekker aan het peuzelen van haar hooi.. en gingen we mijn andere paard halen om in te laden.
Toen we aan kwamen lopen met mijn andere paard keek mijn tinker om maar bleef rustig. Het tweede paard ging ook heel braaf meteen de trailer in, er was niets aan de hand. Ik heb de ijzeren balk achter hem vast gemaakt, en iemand anders heeft hem voor vast gezet.
Ineens zien we dat mijn tinker door 1 voorbeen heen zakt! Iemand van ons probeert haar overeind te krijgen maar dit lukt niet. Er is verder niets aan haar te zien! Ze zakt steeds verder weg en gaat liggen in de trailer. Hierdoor duwt ze de hele trailer kapot waardoor mijn andere paard het tussenschot naar hem toe kreeg..
Ik heb zo snel mogelijk geroepen dat de paarden los gemaakt moesten worden en heb mijn tweede paard uit de trailer gekregen. Mijn tinker stond even later op en draafde over de weg, waarna we haar hebben kunnen vangen.
We hebben meteen de paarden helemaal na gekeken. Beide niet kreupel en geen wonden ( op een klein wondje bij mijn tinker na).
Mijn tinker reageerde niet anders op aanrakingen en haar reflexen waren normaal. Ze is ook beslist niet kreupel geweest, niets te zien aan het been !Natuurlijk zijn we niet meer naar de duinen geweest, de trailer is ook helemaal stuk.
Ik ben enorm geschrokken en weet niet of ik ooit nog met een trailer weg durf.
Maar waar ik me vooral druk om maak... Hoe heeft dit kunnen gebeuren ? Is onze trailer niet goed ? Heeft mijn tinker een TIA gehad ? Was het angst ?Wij weten het niet... heeft iemand van jullie ooit iets soortgelijks meegemaakt ?
Ik ben wel echt geschrokken hoor..