Vervelende shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LUNNAAX

Vervelende shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 19:18

Laatste 2x toen ik met me shet aan t wandelen was, was ze alleen maar aan t bokken, steigeren, trappen. Ik heb t idee dat ze boos word als ik er weer mee trek om verder te lopen, als ze aan t eten is. Als ik er dan wil straffen door een tik op d'r neus of klap op d'r kont, gaat ze naar me bokken of steigeren.. Dus heb ook geen idee hoe ik d'r moet straffen, jullie?

jetmalik

Re: Vervelende shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:22

beetje vergelijkbaar met dit....
ik heb een pony op mijn manege.. en als ik er met het zadel/hoofdstel aan kon lopewn begintze al te schoppen,bijten etc. wat ik dan altijd doe is ook een zweep pakken. maar er verder dan niks mee doen. ze schopt graag naar mijn knieen, maar als ik dan het zadel erop leg en zij mij wil schoppen geef ik een klein tikje op haar buik en dan stop ze (: misschien een goed idee om ook te doen als je bijv in de bak wandeld ofso ? Ik weet het ook niet zo heel goed, want mijn pony doet dat niet !!! hihi

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:24

Gewoon een tik geven als ze bokt bokt ze nog een keer is dus nog een tik net zolang tot het stopt!

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:25

Oja een flinke brul of 'nee' wil ook wel eens helpen.

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 19:26

Misschien dat die pony op de manege 'bang' is voor t hoofdstel of zadel, maar m'n shet heeft t sinds kort hier voor was er helemaal niks aan de hand ..

123horse123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:27

Ik zou gaan trainen in de bak en even wachten met verder buiten wandelen, tot ze door heeft dat jij de baas is en niet zijzelf, als dat helemaal goed gaat kan je weer buiten trainen, ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes TS!
groetjes!

jetmalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:28

nee ze is totaal niet bang~! ze wil gewoon geen zadel op dr rug! want ze houd niet zo van rijde hihi . idd levidevepi haar idee'en zijn ook heel goed !! zat doe ik ook wel idd , hahah

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 19:28

Levidepevi schreef:
Gewoon een tik geven als ze bokt bokt ze nog een keer is dus nog een tik net zolang tot het stopt!

Dat wil ik juist niet, alleen maar met de zweep tikken geven, want dan kan ik blijven tikken geven want ze stopt waarschijnlijk niet.

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 19:30

123horse123 schreef:
Ik zou gaan trainen in de bak en even wachten met verder buiten wandelen, tot ze door heeft dat jij de baas is en niet zijzelf, als dat helemaal goed gaat kan je weer buiten trainen, ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes TS!
groetjes!

That's the problem, ik heb geen bak.

jetmalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:31

doet ze het ook als je op haar rijd? of met karretje?

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 19:34

jetmalik schreef:
doet ze het ook als je op haar rijd? of met karretje?

In de vakantie word er weer op d'r gereden, en met karretje heb ik al een tijdje niet gedaan

jetmalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:45

maar als je met haar wandelt schokt etc doet ze het alleen of ook als je met karretje rijd of gewoon rijd?

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 20:14

Hier heb ik al antwoord op gegeven @jetmalik

jetmalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:25

oh sorry! hihi ik zie het! maar niet echt of ze het dan ook doet.... maar als je het nou een keer probeert met karretje. en dan als ze ook vervelend doet , dan weet je dat het niet licht aan het naast haar ''wandelen'' misschien vind ze het wel gewoon niet zo leuk. misschien moet je iets spannend met haar doen! of miss is ze juist wel heel vrolijk omdat ze buiten is en bedoeld ze het niet zo. het kan komen door dat de winter komt. veel paarden hebben er nu juist last van.

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 20:26

Misschien legt het er ook wel aan dag ze te veel energie heeft, dat kan toch ook

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:27

Levidepevi schreef:

Dit is dom. Dan ga je een gevecht aan en dat moet je nooit uitlokken en doen.
Kies een methode ts en doe iets wat werkt. Beter een keer heel duidelijk zijn dan onzeker proberen te straffen.

jetmalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:29

ja dat kan ook wel, maar ik denk het juist andersom ! hihihihi

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:32

Ik denk dat het verstandiger is haar NIET te laten eten onderweg .
Laat haar lekker na jullie wandeling een kwartiertje ofzo grazen als beloning.

Jij zou het ook niet leuk vinden als ik je elke keer van je zak chips zou wegrukken als je lekker zat te smikkelen, toch ?

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:34

Mijn oudste shet had daar ook een handje van.
Ik zeg HAD, want voor mijn shet heb ik de oplossing gevonden.
Gaat zij duwen om naar het gras te gaan, stop ik haar, ga voor haar staan en dwing haar wat stappen achteruit te doen. Dat hou ik vol tot ze netjes mee blijft lopen.
Mag ze van me grazen en wil ik verder, zeg ik duidelijk: "laatste hap" en neem haar twee happen later mee...
En dat werkt *\o/*
Misschien iets om te proberen??

sabeth_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:36

Precies mijn paardje, ookzo'n verhaal maar dan om andere redenen, (die ik zelf nog altijd niet ontdekt heb) en bij mij werkt het idd ook niet goed om te straffen, want dan blijf je bezig.
Maar inderdaad, laat dr dan níét eten, en dan zoals shirley ookal heeft gezegd haar daarna belonen ! :)

Maar als ze naar je trapt ofzo zou ik wel op z'n minst toch nog even 'hé!' roepen, zodat hij/zij wel weet dat het fout is ! Maar dan niet hem/haar de zin geven, dat lost niks op ! (:

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 21:17

wisje72 schreef:
Mijn oudste shet had daar ook een handje van.
Ik zeg HAD, want voor mijn shet heb ik de oplossing gevonden.
Gaat zij duwen om naar het gras te gaan, stop ik haar, ga voor haar staan en dwing haar wat stappen achteruit te doen. Dat hou ik vol tot ze netjes mee blijft lopen.
Mag ze van me grazen en wil ik verder, zeg ik duidelijk: "laatste hap" en neem haar twee happen later mee...
En dat werkt *\o/*
Misschien iets om te proberen??

Dit vind ik een hele goeie, ga ik zeker proberen ! :j

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:42

Wat ik zou doen: niet laten eten en als ze (zonder toestemming van jou) wilt gaan eten mee trekken, niet in de zin van sleuren maar duidelijk laten weten dat ze niet mag eten!