Last van buik of rug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joy0505

Last van buik of rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 21:24

Hallo,

De laatste tijd als ik bezig ga met mijn verzorgpaard en ik doe de deken af heeft ze heel veel jeuk (ik denk dat als de deken erop zit ze er dan niet zo goed bij kan).. De jeuk zit vooral aan de zijkant van haar buik en boven de voorbenen, links en rechts.
Vandaag tijdens het aansingelen reageerde ze daar ook niet prettig op, ze wilde weglopen als ik aan wilde singelen en tijdens het opzadelen blijft ze maar rondjes draaien, alleen kan ik er niet opkomen.
Het zadel hebben we helemaal op maat laten maken dus daar moet het niet aan liggen..

Toch vraag ik me af of al deze dingen met elkaar te maken hebben? Ligt de boel niet helemaal lekker, waar komt de jeuk vandaan of heeft ze misschien last van haar buik of rug?
Het is een jong paard van 3.5, en ik snap wel dat het ook jongheid is (vooral het rondjes draaien tijdens het opzadelen), maar ik twijfel of er misschien ook iets anders aan de hand is.. Want waar komt die jeuk vandaan?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:39

Wanner is het zadel op maat gemaakt? Het is een jong paard dus nog volop in ontwikkeling zeker als ze aan het werk staat gaan ze spieren kweken en daardoor kan het best zijn dat ze het zadel ontgroeit is of dat het wat vulling nodig heeft.

Jeuk weet ik verder niet is er iets te zien aan de huid of eventueel de haren?

Joy0505

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 21:44

Het zadel is een twee weken geleden op maat gemaakt in de tussentijd heb ik niet heel veel gereden maar we moeten sowieso nog een keer langs om te kijken of er eventueel nog iets moet worden veranderd.
Het lijkt alsof ze de haren voor op haar borst eraf schuurt.. Verder heb ik niks in de vacht gevonden

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:47

Ik las ook dat het paard een deken op heeft, weet zeker dat deken niet schuurt of verveeld. Zeker gezien je zegt op de borst, dat is vaak een plek waar dekens toch niet helemaal lekker zitten.

Joy0505

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 21:53

Tigra_ schreef:
Ik las ook dat het paard een deken op heeft, weet zeker dat deken niet schuurt of verveeld. Zeker gezien je zegt op de borst, dat is vaak een plek waar dekens toch niet helemaal lekker zitten.

Klopt, maar de plek waar ze het meeste jeuk heeft, is aan de zijkant van haar buik, en als de deken op ligt denk ik dat ze er niet zo goed bijkomt. Zodra de deken afgaat gaat ze gelijk krabben. Nu ben ik bang dat de jeuk zich ook naar voren gaat verplaatsen en omdat daar de sluitings van de deken zitten komen er plekken.

Blijgeestig

Re: Last van buik of rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:05

als het zo lang nog blijft zou ik even de dierenarts mailen en als het nodig is toch even de dieren arts er bij laten

alles voor het onzekere.

janatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:09

Hoi Mero,

Mijn fjord heeft ook opeens deze verschijnselen.
Weet je misschien al waarom jou paard zo'n jeuk had??

Alvast bedankt