Agressief gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

3112Gizmop

Agressief gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 22:47

Hoi lieve paardenliefhebbers,

mijn schatje heeft zijn griepvaccin gekregen, want dat is heel belangrijk hé!!!! Echter zijn karakter veranderd niet, zeker niet tijdens het binnenhalen van de paarden, dan is hij super hevig om in zijn stal te zijn (daar hij denkt mijn eten mijn eten en de rest interesseert mij niet), hij is totaal veranderd sedert de merrie erbij is, hij neemt dezelfde manieren aanzich die de merrie doet pfffff. Gaat het niet snel genoeg krijpt hij eveneens onder de draad, krijgt hij niet snel genoeg zijn eten in de stal begint hij zijn oren plat in de nek te leggen en begint hij links en rechts te keren in zijn box. S'ochtends durft hij nu tegen de deur te stappen (wat die merrie eveneens doet) en dat laatste deed hij voorheen nooit!!!! Begrijp er niets meer van pffffffffffff; heeeeeeeeeeeeeeeelp me aub!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alvast bedankt lieve paardenliefhebbers xx

Dabo

Re: Agressief gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:29

Waarom denk je dat zijn karakter van een griepvaccin zou veranderen dan..? :?

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:39

griepvaccin veranderd zijn karakter niet zover ik weet. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:40

Ik volg ook niet wat gedrag en een griepvaccinatie met elkaar te maken hebben.
Is het een foutje of heb je zin in een lolletje?

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:43

Heb ik nou nog nooit van gehoord....dat t karakter veranderd door een influenza vaccin....

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:45

huh?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:47

Wij zeggen hier ook weleens dat de paarden lopen te griepen en daarmee bedoelen we dan vervelend doen..
Citaat:
Woord: griepen (werkwoord)
Synoniem van griepen: etteren
Synoniem van griepen: klieren
Synoniem van griepen: zeiken

Dus ik denk dat TS inderdaad een grapje maakt over het vaccin :D

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:50

Shirley schreef:
Wij zeggen hier ook weleens dat de paarden lopen te griepen en daarmee bedoelen we dan vervelend doen..
Citaat:
Woord: griepen (werkwoord)
Synoniem van griepen: etteren
Synoniem van griepen: klieren
Synoniem van griepen: zeiken

Dus ik denk dat TS inderdaad een grapje maakt over het vaccin :D

_/-\o_ hoop ik dan maar :P

dickyliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 02:12

Hij kan ( net als bij mensen) tot enkele dagen na de intenting last hebben. hierdoor kan hij hangerig, sloom, of chacherijning worden. Veranderd dit niet, zou ik even de DA om advies vragen.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:24

Het lijkt wel op een tekst die door een vertaalmachine komt.

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 20:23

Ja sorry, tekst was niet even duidelijk!!!! Heeft uiteraard niets te maken met de vaccin, maar na mijn zin staat er wel degelijk een punt hé....... en begon ik aan een andere zin.......waarin ik zei dat zijn karakter weliswaar niet veranderd is, volgens de VET kan het liggen aan iets te weinig werk en of verveling, moet echt zien wat ik schrijf hé ;)
Het onder draad doorgaan deed hij vroeger nooit, maar neemt dit over van zijn stalgenote.....snif.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:36

Verveling lijkt me niet van toepassing, gezien dit met het binnen zetten en eten geven is. Dat hij het van een ander paard over genomen heeft, mwha geloof ik eigenlijk ook niet zo direct. Dat hij onder de draad door kruipt dan vraag ik me af of de draad recent is nagekeken en gecontroleerd op hoeveel stroom erop staat. Veel mensen staan er niet bij stil, apparaat tikt en staat aan maar dat zegt niet dat je voldoende stroom hebt om je gehele wei. Kan verschillende oorzaken hebben dus ga eens meten op allerlei verschillende plekken op de wei en kijken of je zwakke plekke kunt ontdekken en ander of meer stroom erop of een draad eronder spannen, dat een paard het ook doet, lijkt me dat de draad op een of andere manier gewoon niet in orde is.

Je zegt dat je paard hevig is als hij naar stal mag op wat voor manier bedoel je dat? Heb je hem dan niet onder controle? Want dan is de oplossing vrij simpel en dat is gewoon dat je niet direct naar stal moet lopen maar loop eerst maar eens een aantal rondjes over het erf tot dat je controle hebt over je paard en dan pas ga je naar stal. Dan heeft hij gauw zat in de gaten dat het geen zin heeft om "moeilijk" te doen.

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 22:00

@Tigra, eigenaar liet weten dat er onvoldoende stroom is, m.a.w vandien.....voorheen deed hij dat nooit, heb hem nu 2j, overgekocht van de eigenaar zelf....hij neemt veel streken over van de merrie die enorm onrustig is en bij weinig geduld onder de draad door kruipt, eens in haar stal steekt zij tevens haar oren in de nek en dat laatste doet mijn schat nu ook, indien het niet snel genoeg gaat kruipt hij nu ineens onder de draad door, eens in zijn stal steekt hij zijn oren plat in de nek en laat weten van hé 'dit is mijn domein en laat me nu met rust'!!! Tevens als ik niet snel genoeg ben om te voederen durft hij nu ook te stappen tegen de deur, net zoals die merrie pffff. Eigenaar beweerd dat hij niet doet bij hem, nochtans weet ik dat de merrie eveneens bij hem onder de draad kruipt dus......vind het erg dat mijn schat zo veranderd is pffffffff.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:24

Ik zou het toch bij jezelf gaan zoeken als het nu wel is. En als de stalhouder zegt dat het bij hem niet is. Dat is heel goed mogelijk dus, daarnaast zou ik toch eens aandringen dat er wat aan de stroom moet gebeuren. Als een paard eenmaal weet dat er onvoldoende opstaat of waar ze er uit kunnen blijven ze dat toch makkelijk doen.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:27

ooit van gedragsynchronisatie gehoord, dat bestaat ook, heb ik laatst over gelezen. Paarden kopiëren elkaars gedrag, dus misschien doet jou'n paard de merrie wel na.
En anders zou ik niet weten wat het is.

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 22:39

Dus m.a.w ben ik niet streng genoeg? Kan ze enkel 1 per 1 van de wei halen, en één van de oudere is van de tragere kant, waardoor de andere 2 ongeduldig worden. Nochtans liet de stalhouder weten dat enkel de merrie bij hem ook de onder de draad kruipt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:17

3112Gizmop schreef:
Dus m.a.w ben ik niet streng genoeg? Kan ze enkel 1 per 1 van de wei halen, en één van de oudere is van de tragere kant, waardoor de andere 2 ongeduldig worden. Nochtans liet de stalhouder weten dat enkel de merrie bij hem ook de onder de draad kruipt.

Ja daar kan ik niets aan doen maar dat zegt toch wat als hij bij hem beter gaat dan bij jouw?
Waar zou het anders aan liggen? Buiten de merrie om weet hij de paarden toch dusdanig onder controle te houden of snel genoeg te zijn dat jouw paard het blijkbaar niet bij hem doet.

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 19:43

Nochtans durft de merrie toch ook onder de draad te kruipen bij de stalhouder. We zien wel, heb voorgesteld om voldoende hooi te voorzien op de wei, zodat ze zich minder kunnen vervelen..... en in de hoop dat ze dat wat minder ongeduldig zijn s'avonds om binnen te komen??? Echter als ze per 2, dan is het probleem sowieso opgelost. Maar stalhouder doet dit enkel in de zomer.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:53

Het is wel vervelend dat het paard het bij de stalhouder niet doet en bij jou wel. Ik zou niet weten wat het is. Maar ik begrijp dat het vervelend is als dit gebeurd!

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 21:38

@Juuuuul, is zeker en vast heel vervelend, daar die Ricci (Vos, merrie) het steeds doet en mijn schat dit nooit deed voorheen, hij krijgt echt de slecht streken aan zich van die rosse......alsook in de ochtend als het niet snel genoeg gaat stampen tegen de deur, oren plat in de nek enz.s'avonds idem.....pffffffffffff

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:02

Enkel het stampen tegen de deur kan een beetje overgenomen zijn van die andere merrie, al de rest " het druk zijn , en de oren plat " das enkel jij zelf die hier onvoldoende de leidende rol speelt.
Zoek dus de fout bij jezelf.
"Tigra" had al heel wat goeie opmerkingen gemaakt, en jij veegt ze elke keer weer van tafel met een smoes van tjaaa die en die en die beïnvloeden mijn paard negatief, kan waar zijn in jouw ogen, maar het paard is geen mens en ziet dit toch heel anders dan jij.
Jij bent hier de fout en niet het paard, werk dus aan jezelf.
En wat de draad betreft, er staat onvoldoende stroom op, dus paard heeft dit nu ontdekt (slim toch van dat paard) ook hier gebruikt hij enkel de mogelijkheid doordat jij het hem zo aanbied. Meer stroom erop en probleem is opgelost. (maar zonder meettoestel is daar echt niet aan te beginnen, dit is dus gewoon een technisch probleem)

3112Gizmop schreef:
@Juuuuul, is zeker en vast heel vervelend, daar die Ricci (Vos, merrie) het steeds doet en mijn schat dit nooit deed voorheen, hij krijgt echt de slecht streken aan zich van die rosse......alsook in de ochtend als het niet snel genoeg gaat stampen tegen de deur, oren plat in de nek enz.s'avonds idem.....pffffffffffff

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 13:21

@aolusnr1 kan allemaal goed zijn dat FOUT BIJ MIJ LIGT (zoals je het op een fameuze manier op de maag legt), over 2j.toen ik hem gekocht heb deed hij dat plat leggen van de oren HELEMAAL niet, dit is met de tijd begonnen!!! Alsook zoals jullie gemakkelijk zeggen rondjes draaien met mijn paard alvorens stal in te gaan, dan wil ik u eens laten komen en zien hoe jij het gaat doen met 4 paarden die samen staan? Ze zijn het zo gewoon met de eigenaar die eerst Fioro binnen laat en dan War, dan pas die Ricci die onder de draad kruipt en zeer ongeduldig is en dan pas mijn paard die voorheen heel rustig zijn stal zonder moeite inging, dus is met de tijd gekomen en daar wil ik achter komen waar de oorzaak ligt! EN JA LIGT NIET ALLEEN BIJ MIJ OK!!!! ben ook maar een mens!!!

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 21:07

@aeolusnr1 en trouwens wat betreft stroom heb ik reeds in vorige mails laten weten dat de eigenaar hiervan op de hoogte is en zelf heeft laten weten dat er onvoldoende stroom is en hieraan iets ging doen, de vraag is enkel wanneer??? is dit dan ook in uw ogen mijn fout, zoals je uitdrukkelijk altijd zegt pfffff!!!!!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:59

3112Gizmop schreef:
@aolusnr1 kan allemaal goed zijn dat FOUT BIJ MIJ LIGT (zoals je het op een fameuze manier op de maag legt), over 2j.toen ik hem gekocht heb deed hij dat plat leggen van de oren HELEMAAL niet, dit is met de tijd begonnen!!! Alsook zoals jullie gemakkelijk zeggen rondjes draaien met mijn paard alvorens stal in te gaan, dan wil ik u eens laten komen en zien hoe jij het gaat doen met 4 paarden die samen staan? Ze zijn het zo gewoon met de eigenaar die eerst Fioro binnen laat en dan War, dan pas die Ricci die onder de draad kruipt en zeer ongeduldig is en dan pas mijn paard die voorheen heel rustig zijn stal zonder moeite inging, dus is met de tijd gekomen en daar wil ik achter komen waar de oorzaak ligt! EN JA LIGT NIET ALLEEN BIJ MIJ OK!!!! ben ook maar een mens!!!

Waarom zou het niet alleen bij jouw kunnen liggen. Ik lees dat de stalhouder buiten de merrie met geen van de paarden en dus ook jouw paard geen probleem heeft.
Dat lijkt me dan toch zo klaar als een klontje. Hier staan ook 5 paarden. En normaal gaan ze 2 aan 2 naar binnen maar als ik dan alleen sta kan ik dat prima alleen hoor, ze hebben maar geduld ik kan niet vliegen. En ja als ze dan nog een denken dat ze sneller naar de stal kunnen door druk te doen dan lopen nog een paar extra rondjes dan wacht de rest nog maar langer. Als je dat niet aanpakt dan los je het nooit op.
Dat onder de draad kruipen daar zijn we toch al aan uit. Niet voldoende stroom. Zorg dus dat er fatsoenlijk stroom op komt te staan, dat is alleen maar veiliger voor de paarden want niemand zit er op te wachten dat de paarden los over het erf lopen of met wat pech de weg op gaan om beter gras te zoeken.
Dat het met de tijd is gekomen is omdat jij het waarschijnlijk nooit aangepakt hebt, als je dit direct vanaf de eerste keer proberen van zijn kant had gecorrigeerd had je geen probleem gehad. Je ziet zo vaak dat paarden problemen krijgen naar aanschaf maar dat krijg je als je niet consequent met paarden omgaat.
Als jij hem de kans geeft en hij grijpt die aan en jij corrigeert vervolgens niet of niet voldoende dan gaat het van kwaad tot erger dus zo vreemd is het niet dat het met de tijd is gekomen. De meeste problemen ontstaan niet van vandaag op morgen. Mensen missen de subtiele dingen die later minder subtiel worden en als je niet uitkijkt gewoon een echt probleem.

3112Gizmop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 22:10

@Tigra, wij hebben beurtenrol, wil zeggen om de week breng ik ze buiten en binnen, geeft s'ochtends eten en s'avonds. Eigenaar daarentegen doet dat niet! hierdoor zijn ze sowieso al dan nerveuser om s'avonds binnen te willen gaan om te eten, hoe zou je zelf zijn als je s'ochtends honger hebt en geen eten hebt!!!! Vroeger gaf ik mijn paard als eerste eten, eigenaar daarentegen doet eerst zijn paarden en ga zo maar verder........er is geen structuur met alle gevolgen vandien. Weet ook dat eigenaar al eens een stamp durft te verkopen als een paard niet luistert, is dit hetgeen jullie ook willen dat ik doe zodat het paard luistert???? Nee hoor zo ben ik niet, ben misschien te goed, maar een paard slaan zal ik nooit doen!!!! Wat betreft die stroom ging de eigenaar het nodige doen, daar kan ik niets over beslissen, ben maar huurder ok. Enfin. Jullie laten uitblijken dat ik totaal fout ben in alles en nog wat pfff, echt niet motiverend..... maar ja.