haflinger merrie accepteerd shet merrie nog niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

haflinger merrie accepteerd shet merrie nog niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 20:40

Sinds kort hebben we er een gezelschapspaardje bij een shetlander merrie,nou wouden we die samen zetten met de haflinger merrie,maar wat ik niet verwacht had,het ging helemaal verkeerd,hij jaagt de shet op en bijt en slaat er naar toe,dus hebben de shet nou maar apart in de weide gezet,moet er wle bij zeggen dat de haf hengstig is..zou dit tijdelijk gedrag kunnen zijn want het was de bedoeling om ze wel samen te zetten want dan hebben ze gezelschap aan elkaar en kunnen ze beide in de schuilstal staan...wie heeft er een tip!!

TinePine

Re: haflinger merrie accepteerd shet merrie nog niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:42

hoe lang heb je het shetje al?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:43

Meisje die ik kende had een een stroomdraad gespannen waar haar shet onderdoor kon en de haflinger niet, zo had de shet de kans om uit te wijken zonder dat ze de hele dag alleen stonden.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 20:47

TinePine schreef:
hoe lang heb je het shetje al?

de shetje staat er pas vanaf zaterdag dus ook nog wel kort,maar wat is dit voor gedrag?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 20:48

Naskapower schreef:
Meisje die ik kende had een een stroomdraad gespannen waar haar shet onderdoor kon en de haflinger niet, zo had de shet de kans om uit te wijken zonder dat ze de hele dag alleen stonden.

ook een optie,we hebben nou de haf ernaast gezet met draadje er tussen maar ze blijft rennen langs de draad op en de shet opjagen. :(

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:49

Het kan zo wel een paar weken duren voor ze elkaar accepteren..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:53

troi schreef:
Het kan zo wel een paar weken duren voor ze elkaar accepteren..

en als je pech hebt nooit.sommige paarden klikken niet

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:58

Ik heb zelf ook een haflinger en shetlander merrie. En ook dit ging ik het begin niet bepaald vlekkenloos, zelfs zo erg dat ik zat te twijfelen om één van de twee te verkopen. Nu staan ze al een half jaar samen en gaat het al een heel stuk beter. Kan ze nog steeds niet samen op stal zetten, maar in de paddock en op het land is er niks meer aan de hand. Wel dreigt ze nog een beetje naar de shet als er gevoerd word.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:59

Zou ze inderdaad naast elkaar houden voorlopig, even afkijken en eventueel zou je samen met ze kunnen gaan wandelen dus jij bv met de haf en iemand met de shet, wie weet kun je zo de "band" wat sneller versterken om samen dingen met ze te ondernemen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 21:21

Ik heb zelf nog wel een ruin die apart loopt kijken of dat klikt heb een halve hectare weide en nu 3 weitjes verdeeld zou fijn zijn dat ze samen kunnen lopen..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:18

Emaartje schreef:
Ik heb zelf nog wel een ruin die apart loopt kijken of dat klikt heb een halve hectare weide en nu 3 weitjes verdeeld zou fijn zijn dat ze samen kunnen lopen..

dan zou ik eerst de ruin samen met de shet merrie zetten.en als dat goed gaat.en ze staan tijdje samen,de haf merrie er bij zetten.maar dan wel op de hele weide zodat ze ook plek genoeg hebben

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 13:59

De ruin en de shet gaat prima die lopen al samen!!!:)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:05

Emaartje schreef:
De ruin en de shet gaat prima die lopen al samen!!!:)

dat is mooi dan zou ik deze zo weekje of 1 a2 samen laten dat ze dikke vrienden zijn.en dan eens de andere merrie er bij zetten.en kijken wat ze doet.met een beetje geluk beschermt de ruin de shet merrie als de haf er achter aan wilt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:17

Ik zou ze gewoon bij elkaar gooien, ze moeten het toch eerst uitvechten voordat de rust terugkeert. Je zou een draad kunnen spannen waar je shet onder past, maar de andere niet. Dan kan hij altijd vluchten als er ruzie is. Verder zorgen dat ze hun voer ver genoeg uit elkaar krijgen. Hans is de eerste week ook flink achterna gejaagd en in zijn kont gebeten. Maar het ging steeds beter. Al heeft het wel een paar weken geduurd voordat hij ook echt van hetzelfde hoopje hooi mocht eten als de andere 2.