Springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arjanne98

Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 20:21

Hallo allemaal, :)

Ik rij nu sinds een ruim jaar een arabiertje bij, het is echt een schat! <3
Maar zodra ik wil gaan springen thuis in de bak tikt hij de heletijd het balkje eraf.. Dus ik dacht: Hij snapt het gewoon niet. Maar zodra ik zonder zadel of los spring, springt hij alles geweldig en op wedstrijd springt hij ruim 70 cm, terwijl hij thuis gewoon niet eens over de 50 cm komt zonder het aan te tikken....
Wie heeft er oplossingen/tips?

Groetjes Arjanne

Hanna98

Re: Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:27

Nou als ik mijn verzorgpony te vaak laat springen, of dat nou zonder of met mij er op is, vind ze er niks meer aan. Ik houd het op 1keer per week en niet vaker! Dan blijft ze het leuk vinden, anders gaat het er vervelen en dan tikt ze ook iedere keer de balk eraf. Maar ik weet niet of dat ook met uw paard zo is?

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:07

Het lijkt wel alsof ze het saai vind om thuis te springen. Heb je altijd maar één hindernis staan, en altijd op dezelfde plek bijvoorbeeld? Dan kan ik het me voorstellen dat je pony dat nogal saai gaat vinden. Dan kun je bijvoorbeeld een parcourtje bouwen en dan iedere keer als je springt een ander parcourtje, als je er afwisseling in houd blijft het ook leuker voor je pony. En niet te vaak springen natuurlijk.

arjanne98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 22:11

Bedankt voor de reacties. Ik heb parcourtjes gebouwd en op andere plekken gezet en hij nl blijft het doen en ik spring al best wel weinig.. Ik vindt het zo raar..

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:29

Ik zou als ik jou was springen ff laten voor wat is, ik denk dat hij er even geen zin in heeft??? Ik zou als ik jou was over een paar weken, weer een keer drafbalkjes neerleggen en dan langzaam weer opbouwen :)

Ly_vossenhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:14

Eerst op techniek gaan trainen, maak lagere dubbelsprongen zodat ze ook bij een lagere sprong d'r koppie d'r bij moet houden.
Daarnaast helpt het vaak als je haar goed beloont nadat ze een goede sprong heeft genomen.
Maar bovenal: neem springles van een goede rUiter

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:47

balkjes er naast leggen zodat hij weet wanneer het balkje komt

Heb je kleuren op de balkjes. Sommige kleuren zien ze erg moeilijk. Als dit op wedstrijden wel zo is ziet hij het goed aankomen.

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:32

Het springen echter wegen laten. En anderen leuke dingen gaan doen. En na een tijdje het springen weer op pakken?

xLadyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:01

hou het eerst laag met springen, daarna gewoon opbouwen om steeds hoger te gaan springen en kijken of hij het er af blijft tikken en probeer rustig op de hindernis af te gaan niet te snel want dan gooit hij hem er zoiezo af want dan ga je er te snel op af en heb je de controle niet :)

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:08

het ligt misschien gewoon aan het feit dat het winter is en dat hij niet zo'n zin heeft? ik voel dat namelijk heel duidelijk aan mijn paard. het is nu de tweede winter dat ze bereden wordt en ze heeft weer geen zin zoals vorig jaar.. dus misschien wacht je tot best tot hij weer zin heeft.
het is nooit leuk voor hem om iets tegen zijn goesting te doen he
geef hem wat tijd, het komt wel weer in orde :)