Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
Daantjee12 schreef:heey
Ik heb mijn paard nu ong 4/5 jaar. Ik kocht hem toen hij 2 was en na een jaartje ben ik er echt aan begonnen. In het begin heeft hij een maandje kunnen wennen (?). Ik ben een tijdje bang voor hem geweest en heb hem toen met rust gelaten. Hij heeft ongeveer 3/4 jaar op de wei gestaan met 2 andere paarden. Hij staat nu bijna een jaar opstal en hij gaat vaak naar buiten(niet altijd op stal, is niet goed gereld) Ik probeer zo vaak mogelijk met hem te werken maar het lukt niet meer dan 4/5 dagen in de week.
In het begin kon ik helemaal niks met hem. Nu kan ik hem aaien of knuffelen en laatst zelfs zijn deken op en af doen. ik kan er helemaal niets mee in het begin in ik kan hem nu allen aaien en even knuffele, ik kon laast deken op en af doen, longeren en wandelen in de bak. Hij heeft toen zelf een keertje in de wei gestaan aan de overkant van de straat, ik was er helemaal trots op, maar kon weer overnieuw beginnen. Dit is niet de eerste keer, ik moet vaak opnieuw beginnen om zijn vertrouwen te winnen, maar ik krijg er steeds minder zin in. Ik kan er toch niks mee. Terwijl hij op stal vooraan staat om een klopje op zijn hals te krijgen. Meestal doe ik eerst mijn andere paarden rijden en daarna hem, hij staat dan altijd zo te kijken van 'mag ik mee'. En hij weet dat als hij het goed doet even op de weide mag, dat vind hij helemaal geweldig, maar toch gaat er elke keer iets mis.
Ik wil daarom graag tipp, ideeen en meningen van jullie horen. Hij staat met 2 andere(zijn grote vrienden) op stal, het is wel een grote stal ( was eerst een koeien stal waar ze een paarden deur hebben ingezet)
(heeft maar 20 minuten gekost)
Pff, dat was moeilijk![]()
Zoals ik het begrijp.. Je hebt hem gekocht toen hij 2 jaar was. wilde hem na een jaartje gaan beleren, maar je was een beetje bang. Daarna heeft hij 3/4 jaar op de wei gestaan en moet nu op stal, wachten tot hij aan het werk mag en weer in de wei mag?
Heb je les? Of is er iemand die je kan helpen in de omgang/met rijden? Heb je hem toen der tijd zelf beleerd of heeft iemand je geholpen? Staat hij nu alleen maar op stal of gaat hij ook overdag op de weide, of alleen na het rijden?

Citaat:hij staat dan altijd zo te kijken van 'mag ik mee'. En hij weet dat als hij het goed doet even op de weide mag, dat vind hij helemaal geweldig, maar toch gaat er elke keer iets mis.
Tigra_ schreef:Duurde even en ik weet niet in hoeverre het voor mij logisch is maar ik denk dat het hier al fout gaat:Citaat:hij staat dan altijd zo te kijken van 'mag ik mee'. En hij weet dat als hij het goed doet even op de weide mag, dat vind hij helemaal geweldig, maar toch gaat er elke keer iets mis.
Een paard kan dat verband niet leggen, dus je denkwijze tegenover het paard zal wellicht niet helemaal kloppen. Ik zou dus ook hulp zoeken heb je dat ooit al eerder geprobeerd want zover ik er uit op kan maken is eigenlijk nooit echt heel goed gegaan?

NeverGiveUp schreef:Ze heeft het al verbeterd. Ik snap best dat mensen geïrriteerd raken en dat mag je best zeggen.
Dan hoef je niet weg te klikken want je wil misschien wel helpen.
Nu is het duidelijk dus nu is het klaar.
En Romyloverrr daar heb je wel gelijk in, maar daar heeft ze wél begeleiding bij nodig!
Je gaat met je paard op de grond staan, en dan???
edit; TS als je zo gaat doen wil waarschijnlijk niemand je meer helpen.
Je snapt toch zeker wel dat mensen je niet snapte met je opening?
lovechamp schreef:zo staat hij alleen tekijken als ik met het zadel aankom
en hij is nog nooit onder het zadel geweest
maar hij gaat welke dan in de bak los (ze hebben geen weide op stal dus moet aan overkand van de straat)
sanluvmisty schreef:het enige dat ik wil zeggen is dat mensen ook aardig kunnen doen ipv lovechamp helemaal af te katten..
zou je zelf ook niet zo leuk vinden..
NeverGiveUp schreef:sanluvmisty schreef:het enige dat ik wil zeggen is dat mensen ook aardig kunnen doen ipv lovechamp helemaal af te katten..
zou je zelf ook niet zo leuk vinden..
Alleen in het begin vielen mensen over de vage opening.
Daarna kwamen er ook tips voorbij. TS kon ook in gaan op de tips in plaats van te schreeuwen dat mensen hun kop moeten houden
Tigra_ schreef:lovechamp schreef:zo staat hij alleen tekijken als ik met het zadel aankom
en hij is nog nooit onder het zadel geweest
maar hij gaat welke dan in de bak los (ze hebben geen weide op stal dus moet aan overkand van de straat)
Ik snap niet wat je hier nu mee bedoelt. Je zegt zelf dat jij denkt dat je paard weet als hij braaf is dat hij dan naar de wei mag, dat verband kan een paard niet leggen ten eerste zal hij moeten weten wat braaf is en de tijd die jij aflegt om je paard vervolgens naar de wei te brengen is hij dan al vergeten dat hij 2 minuten eerder braaf was.