help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 20:03

ook in het kort

- paard gekocht toen hij 2 was
- in die 2 jaar voor dat ik hem kocht is niets mee gedaan
- hij heeft ong 3/4 jaar op wei gestaan met 2 andere
- staat nu opstalling al 1 jaar
- gaat zo vaak mogelijk naar buiten
- besteed er 5 dagen in de week aan kan niet meer vanwegen school
- ben iemand aan het zoeken die mij kan en gaat helpen op goede manier
- ben nu zelf 14
- we wisten niet hoe hij was toen we hem kochten
- mijn moeder kan me me niet helpen wanwege rugproblemen
- ik doe ergens iets fout maar weet niet wat
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-11-12 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vanwege de leesbaarheid de OP van het andere topic hier ingezet

mika11

Re: help

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:30

Je verhaal is nogal onbegrijpelijk doordat je geen leestekens en hoofdletters gebruikt. :)
Na 2 regels heb ik het opgegeven.

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:35

Ik snap er niet echt iets van, ik begrijp wel dat je je paard niet kunt rijden? denk ik..
Wat is je vraag nou precies`?

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:38

Okee, ik begrijp dat je paard de 3 eerste jaren dat je hem had op de wei heeft gestaan? En verder.. :+
Volgens mij heb ik zelfs dat verkeerd begrepen :=

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:44

heey
Ik heb mijn paard nu ong 4/5 jaar. Ik kocht hem toen hij 2 was en na een jaartje ben ik er echt aan begonnen. In het begin heeft hij een maandje kunnen wennen (?). Ik ben een tijdje bang voor hem geweest en heb hem toen met rust gelaten. Hij heeft ongeveer 3/4 jaar op de wei gestaan met 2 andere paarden. Hij staat nu bijna een jaar opstal en hij gaat vaak naar buiten(niet altijd op stal, is niet goed gereld) Ik probeer zo vaak mogelijk met hem te werken maar het lukt niet meer dan 4/5 dagen in de week.
In het begin kon ik helemaal niks met hem. Nu kan ik hem aaien of knuffelen en laatst zelfs zijn deken op en af doen. ik kan er helemaal niets mee in het begin in ik kan hem nu allen aaien en even knuffele, ik kon laast deken op en af doen, longeren en wandelen in de bak. Hij heeft toen zelf een keertje in de wei gestaan aan de overkant van de straat, ik was er helemaal trots op, maar kon weer overnieuw beginnen. Dit is niet de eerste keer, ik moet vaak opnieuw beginnen om zijn vertrouwen te winnen, maar ik krijg er steeds minder zin in. Ik kan er toch niks mee. Terwijl hij op stal vooraan staat om een klopje op zijn hals te krijgen. Meestal doe ik eerst mijn andere paarden rijden en daarna hem, hij staat dan altijd zo te kijken van 'mag ik mee'. En hij weet dat als hij het goed doet even op de weide mag, dat vind hij helemaal geweldig, maar toch gaat er elke keer iets mis.
Ik wil daarom graag tipp, ideeen en meningen van jullie horen. Hij staat met 2 andere(zijn grote vrienden) op stal, het is wel een grote stal ( was eerst een koeien stal waar ze een paarden deur hebben ingezet)

(heeft maar 20 minuten gekost :') )

Pff, dat was moeilijk :')

Zoals ik het begrijp.. Je hebt hem gekocht toen hij 2 jaar was. wilde hem na een jaartje gaan beleren, maar je was een beetje bang. Daarna heeft hij 3/4 jaar op de wei gestaan en moet nu op stal, wachten tot hij aan het werk mag en weer in de wei mag?

Heb je les? Of is er iemand die je kan helpen in de omgang/met rijden? Heb je hem toen der tijd zelf beleerd of heeft iemand je geholpen? Staat hij nu alleen maar op stal of gaat hij ook overdag op de weide, of alleen na het rijden? :)

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:46

Daantjee12 schreef:
heey
Ik heb mijn paard nu ong 4/5 jaar. Ik kocht hem toen hij 2 was en na een jaartje ben ik er echt aan begonnen. In het begin heeft hij een maandje kunnen wennen (?). Ik ben een tijdje bang voor hem geweest en heb hem toen met rust gelaten. Hij heeft ongeveer 3/4 jaar op de wei gestaan met 2 andere paarden. Hij staat nu bijna een jaar opstal en hij gaat vaak naar buiten(niet altijd op stal, is niet goed gereld) Ik probeer zo vaak mogelijk met hem te werken maar het lukt niet meer dan 4/5 dagen in de week.
In het begin kon ik helemaal niks met hem. Nu kan ik hem aaien of knuffelen en laatst zelfs zijn deken op en af doen. ik kan er helemaal niets mee in het begin in ik kan hem nu allen aaien en even knuffele, ik kon laast deken op en af doen, longeren en wandelen in de bak. Hij heeft toen zelf een keertje in de wei gestaan aan de overkant van de straat, ik was er helemaal trots op, maar kon weer overnieuw beginnen. Dit is niet de eerste keer, ik moet vaak opnieuw beginnen om zijn vertrouwen te winnen, maar ik krijg er steeds minder zin in. Ik kan er toch niks mee. Terwijl hij op stal vooraan staat om een klopje op zijn hals te krijgen. Meestal doe ik eerst mijn andere paarden rijden en daarna hem, hij staat dan altijd zo te kijken van 'mag ik mee'. En hij weet dat als hij het goed doet even op de weide mag, dat vind hij helemaal geweldig, maar toch gaat er elke keer iets mis.
Ik wil daarom graag tipp, ideeen en meningen van jullie horen. Hij staat met 2 andere(zijn grote vrienden) op stal, het is wel een grote stal ( was eerst een koeien stal waar ze een paarden deur hebben ingezet)

(heeft maar 20 minuten gekost :') )

Pff, dat was moeilijk :')

Zoals ik het begrijp.. Je hebt hem gekocht toen hij 2 jaar was. wilde hem na een jaartje gaan beleren, maar je was een beetje bang. Daarna heeft hij 3/4 jaar op de wei gestaan en moet nu op stal, wachten tot hij aan het werk mag en weer in de wei mag?

Heb je les? Of is er iemand die je kan helpen in de omgang/met rijden? Heb je hem toen der tijd zelf beleerd of heeft iemand je geholpen? Staat hij nu alleen maar op stal of gaat hij ook overdag op de weide, of alleen na het rijden? :)

Diep respect voor jou! Ik doe het je niet na :') :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:50

TS, maar jij kocht je paard dus toen je 10 jaar was. :D

Dan heb je toch wel hulp gehad, wat voor paard heb je dan?
Het paard moet dan nu een jaar of 6 zijn, en kent nog steeds helemaal niets?

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:54

Even ontopic.. Dit vind ik echt zonde van je paard, TS. Ik zou wel op zoek gaan naar goede hulp nu en het werk oppakken. Dan heb je nog kans dat je straks nog wat plezier met en van het paard hebt.
Het is namelijk wel zo fijn als je ook nog een beetje kunt rijden of iets behoorlijks kunt doen, niet?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:58

Kom op zeg, als je wilt dat iemand je serieus neemt en je helpt kan je toch wel íets meer moeite aan je tekst besteden?
Zo doet iedereen er uren over om er doorheen te komen. :?

Na de vertaalde tekst van Daantjee12 zou ik zeggen, vraag hulp.
Gaat je misschien wat geld kosten maar dan kan je ergens komen met je paard.
Je hebt gewoon begeleiding nodig.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:05

Duurde even en ik weet niet in hoeverre het voor mij logisch is maar ik denk dat het hier al fout gaat:

Citaat:
hij staat dan altijd zo te kijken van 'mag ik mee'. En hij weet dat als hij het goed doet even op de weide mag, dat vind hij helemaal geweldig, maar toch gaat er elke keer iets mis.

Een paard kan dat verband niet leggen, dus je denkwijze tegenover het paard zal wellicht niet helemaal kloppen. Ik zou dus ook hulp zoeken heb je dat ooit al eerder geprobeerd want zover ik er uit op kan maken is eigenlijk nooit echt heel goed gegaan?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:08

ook in het kort

- paard gekocht toen hij 2 was
- in die 2 jaar voor dat ik hem kocht is niets mee gedaan
- hij heeft ong 3/4 jaar op wei gestaan met 2 andere
- staat nu opstalling al 1 jaar
- gaat zo vaak mogelijk naar buiten
- besteed er 5 dagen in de week aan kan niet meer vanwegen school
- ben iemand aan het zoeken die mij kan en gaat helpen op goede manier
- ben nu zelf 14
- we wisten niet hoe hij was toen we hem kochten
- mijn moeder kan me me niet helpen wanwege rugproblemen
- ik doe ergens iets fout maar weet niet wat

ZO WEL DUIDELJK?????

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:11

Misschien kan je een advertentie zetten, er is vast iemand bij je in de buurt die jou wilt helpen.

Misschien eerst om een band met je paard te krijgen, jou een beetje te leren hoe een paard denkt en hoe jij moet reageren zodat jullie elkaar begrijpen.
En daarna met inrijden.

Dan komt het vast goed toch? Ik denk dat dat alles is wat je nodig hebt. Goede begeleiding.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:15

Tigra_ schreef:
Duurde even en ik weet niet in hoeverre het voor mij logisch is maar ik denk dat het hier al fout gaat:

Citaat:
hij staat dan altijd zo te kijken van 'mag ik mee'. En hij weet dat als hij het goed doet even op de weide mag, dat vind hij helemaal geweldig, maar toch gaat er elke keer iets mis.

Een paard kan dat verband niet leggen, dus je denkwijze tegenover het paard zal wellicht niet helemaal kloppen. Ik zou dus ook hulp zoeken heb je dat ooit al eerder geprobeerd want zover ik er uit op kan maken is eigenlijk nooit echt heel goed gegaan?

zo staat hij alleen tekijken als ik met het zadel aankom
en hij is nog nooit onder het zadel geweest
maar hij gaat welke dan in de bak los (ze hebben geen weide op stal dus moet aan overkand van de straat)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:15

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:18

Misschien grondwerk , gewoon beginnen bij de basis
( beginnen bij de basis zou voor jou ook niet verkeerd zijn , waar zijn de hoofdletters , comma's enz.
doe na een punt even op enter drukken , niet zo moeilijk toch ? )

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:20

Ze heeft het al verbeterd. Ik snap best dat mensen geïrriteerd raken en dat mag je best zeggen.
Dan hoef je niet weg te klikken want je wil misschien wel helpen.

Nu is het duidelijk dus nu is het klaar.

En Romyloverrr daar heb je wel gelijk in, maar daar heeft ze wél begeleiding bij nodig!
Je gaat met je paard op de grond staan, en dan???

edit; TS als je zo gaat doen wil waarschijnlijk niemand je meer helpen. :)
Je snapt toch zeker wel dat mensen je niet snapte met je opening?

En waarom reageer je niet op de mensen die wel tips geven?
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 16-11-12 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:23

NeverGiveUp schreef:
Ze heeft het al verbeterd. Ik snap best dat mensen geïrriteerd raken en dat mag je best zeggen.
Dan hoef je niet weg te klikken want je wil misschien wel helpen.

Nu is het duidelijk dus nu is het klaar.

En Romyloverrr daar heb je wel gelijk in, maar daar heeft ze wél begeleiding bij nodig!
Je gaat met je paard op de grond staan, en dan???

edit; TS als je zo gaat doen wil waarschijnlijk niemand je meer helpen. :)
Je snapt toch zeker wel dat mensen je niet snapte met je opening?

ik raad haar het boek ''grondwerk met je paard '' aan , heel duidelijk , en leuk om te lezen
ik heb er heel veel aan gehad :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:27

Nu bekruipt me toch het gevoel van:

Wie niet normaal kan schrijven, kan beter geen topic openen ...

Denk je nu echt hier nog serieus advies of hulp te krijgen ??

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:39

Dames elk begin is moeilijk
en TS heeft wel meer dan 1 probleem

Laat je paard eerst een zadel mak maken door een professioneel iemand
anders gaat er echt geen zadel op komen en zal je er ook niks meer mee gaan doen

Ik vind dit wel duidelijk een grote fout die je zelf echt in de problemen zal brengen
een onervaren paard met een onervaren kind
jammer dat je ouders voor aanschaf geen advies hebben gevraagd
nu zijn er 2 slachtoffers jij en het paard

Succes maar denk niet dat je probleem op Bokt word op gelost

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:43

lovechamp schreef:
maar hij gaat welke dan in de bak los (ze hebben geen weide op stal dus moet aan overkand van de straat)

Ik snap niet wat je hier nu mee bedoelt. Je zegt zelf dat jij denkt dat je paard weet als hij braaf is dat hij dan naar de wei mag, dat verband kan een paard niet leggen ten eerste zal hij moeten weten wat braaf is en de tijd die jij aflegt om je paard vervolgens naar de wei te brengen is hij dan al vergeten dat hij 2 minuten eerder braaf was.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:44

sanluvmisty schreef:
het enige dat ik wil zeggen is dat mensen ook aardig kunnen doen ipv lovechamp helemaal af te katten..
zou je zelf ook niet zo leuk vinden..

Alleen in het begin vielen mensen over de vage opening.
Daarna kwamen er ook tips voorbij. TS kon ook in gaan op de tips in plaats van te schreeuwen dat mensen hun kop moeten houden :')

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:46

euh apart hoe een topic kan verlopen zeg. Ts heb je iets aan de tips die voorbij zijn gekomen? bv je paard elders laten inrijden etc? Zorgen dat je les krijgt...de juiste hulp om zo langzaam aan te gaan opbouwen?

sanluvmisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:50

NeverGiveUp schreef:
sanluvmisty schreef:
het enige dat ik wil zeggen is dat mensen ook aardig kunnen doen ipv lovechamp helemaal af te katten..
zou je zelf ook niet zo leuk vinden..

Alleen in het begin vielen mensen over de vage opening.
Daarna kwamen er ook tips voorbij. TS kon ook in gaan op de tips in plaats van te schreeuwen dat mensen hun kop moeten houden :')

Sorry oké? Ik vind het gewoon zielig voor ts dat er zo gereageerd wordt..!?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:51

Tigra_ schreef:
lovechamp schreef:

Ik snap niet wat je hier nu mee bedoelt. Je zegt zelf dat jij denkt dat je paard weet als hij braaf is dat hij dan naar de wei mag, dat verband kan een paard niet leggen ten eerste zal hij moeten weten wat braaf is en de tijd die jij aflegt om je paard vervolgens naar de wei te brengen is hij dan al vergeten dat hij 2 minuten eerder braaf was.

eem paard kan wel een verband leggen
bijvoorbeeld:
ik ben een paard dan weet ik dat als er dat en dat gebeurt dan wodt er zo en zo gereacheert

en het klopt dat met naar de wei lopen daarom krijgt hij ook brokjes al beloning maar als je dat elke x doet dan weet hij wel van ow als ik netjes meeloop maar ik naar het gras