. In stap lukt het om langs iemand te rijden, ze trekt dan wel eens een lelijk gezicht, verder niets maar als we dan een draf je doen gaat het mis en ze wil niet dat het paard haar voorbij gaat dus gaat vaak sneller lopen zodat ander paard haar niet voorbij gaat. Als de weg dan breed genoeg is dan lukt het soms om toch langs elkaar te blijven draven maar dan doet ze alsof ze ergens van verschrikt en springt opzij en dan bost ze tegen het andere paard waar ze dan weer kwaad op is omdat die tekort bij komt
. Maja ze is dan wel zelf van haar lijn geweken????En als een paard vanachteren te kort op haar komt dan kijkt ze vies en gooit ze haar kont.
En als er iemand voorbijsteekt in draf of galop dan gaat ze ook uithalen of springt ze gewoon ervoor zodat die niet langs kan. Gisteren nog heerlijk race gedaan en ieman wilde voorbij maar mijn merrie werd zo lastig en bleef maar versnellen en dreigen om naar het andere paard uit te halen en voor dat paard te springen
. Die man heeft uiteindelijk kunnen voorbijgaan en toen ging mijn merrie helemaal in de achtervolging
. Ik zou graag eens een ontspannen ritje doen in groep maar dat lukt dus niet
.Eigelijk is ze op alles wat te kort langs haar kont komt lastig. Ook als eens gebeurt op een fietser die langs achteren voorbij scheerde op nog geen meter afstand.
Op mensen stampt ze niet, iedereen kan achter haar door wandelen zonder probleem.
Maar om een of andere reden dreigt ze te stampen en een zeldzame keer haalt ze ook echt uit als er iets te snel langs achteren en te kort nadert.
Ze heeft dit probleem wel al altijd beetje gehad maar is toch telkens wat erger geworden.
Ik wil eens een leuke rit hebben zonder de hele tijd dat gedoe met haar. Een rood lint gebruik ik wel maar zou het haar op een of ander manier willen afleren? wie weet raad?
.

Tja luisteren... het kan altijd beter dat weet ik maar ze is zo enorm sterk en koppig op die momenten dat ze gewoon doorzet
.