als maatje voor onze andere pony(totdat hij oud genoeg is om beleerd te worden).
hij is 6maanden en dus net bij zijn moeder weg, deze week ging het eigenlijk heel goed,
veel bij hem geweest enzo hij vind aaien nog wel spannend maar halstertje om en af doen en meelopen naar de wei ging al heel erg goed.
tot vandaag dan..
ik ging vast naar stal om zn halstertje om te doen (zo'n halster die je achter zn oren langs moet doen en dan vastmaken).
toen zn neus erdoorheen zat liep ie naar achter en ik liep mee, opeens schoot ie in paniek ten ik dat riempje achter zn oren lang wou doen en kwam ie omhoog,
het dak in onze stallen is vrij laag dus stootte ie keihard zn hoofd waardoor hij elke keer opnieuw omhoog kwam en zn hoofd stootte..
uiteindelijk hield ie op maar hij is nu verschrikkelijk bang geworden voor alles en iedereen zelfs als de pony naast hem een wortel kapot bijt schrikt ie van het geluid.
we kunnen ook niet meer bij hem in de buurt komen en opstrooien, hooi geven, water bijvullen, voeren echt alles raakt ie van in de stress..
mijn vraag is nu wat we het beste kunnen doen, want eigenlijk moet ie wel zn energie kwijt buiten.
wachten tot ie ons weer vertrouwt? of gewoon toch proberen zn halster om te krijgen?