Ik heb al een oudere pony van 24 en ben nog steeds heel gelukkig met hem. Ik zou hem dan ook voor geen goud weg willen doen, maar de laatste tijd heb ik het idee dat ik hem nergens meer blij mee kan maken (behalve met voer en lekkers). Hij is nog kern gezond en heeft nog genoeg pit. Ik rij dan ook nog recreatief met hem soms in de bak en ook buiten. Wanneer ik in de bak rij probeer ik toch altijd nog een beetje dressuurmatig te rijden voor zijn lichaam. Maar hij luisterd bijna niet naar mijn hulpen. Soms ben ik dan wel streng, waarna hij voor even luisterd, maar ik wil hem absoluut niet trekken en trappen. Met een buitenrit vind hij de terug weg de laatste tijd het leukst en weet hij niet hoe snel hij terug moet. Naar mijn idee wilt hij absoluut nog wel, maar is het allemaal een beetje het zelfde.
Hij heeft vroeger M2 gelopen, gescrost en gesprongen. Zeker crossen vind hij nog geweldig, al doe ik dit natuurlijk in voorzichtige maten. Springen durf ik niet meer aan, omdat ik bang ben dat ik ze pezen er mee beschadig op zo'n leeftijd.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij er weer wat meer zin in heeft? En dat het afwisselend is zodat hij het ook leuk blijft vinden? Weet iemand misschien ook andere leuke dingen om met hem te doen?
Ik heb echt niet het idee dat hij er geen zin meer in heeft, want dat merk ik aan verschillende dingen!
Thnxx voor je hulp alvast!