Vorige week zaterdag ben ik met een paar mensen wezen kijken voor 2 haflingers voor de stichting waar ik vrijwilliger ben.
Nu ging het om twee haflingers van gelijke hoogte die betuigd en zadelmak waren. Ideaal voor ons, want wij hebben altijd pony's van gelijke hoogte nodig.
De pony's daar gezien, ze in het tuig gezien en ze onder het zadel gereden. Het gaat trouwens om een merrie en een ruin.
Het voelde goed, dus hebben we beide pony's gekocht.
Eenmaal op stal gekomen blijkt dat de merrie op dit moment niet zonder haar maatje, de ruin, kan.
Wanneer de ruin van stal is, begint ze als een gek te hinniken en te springen door de stal heen
. Wanneer ze zelf van stal is roept ze ook steeds na de ruin.
Afgelopen week is ze gereden met andere pony's van de manege erbij. Dat ging, toen ze eenmaal aan het lopen was, prima.
Ook is ze een paar keer gelongeerd in de bak, als enige pony in de bak. Ook toen was ze niet handelbaar.
Vandaag heb ik de ruin gereden en een vriendin van mij de merrie.
Het was een drama, de merrie liep alleen als de ruin voor haar liep, en ging anders in de achteruit, stilstaan of na de ruin toe trekken.
Zucht.... Voor de rest is het zo'n geschikte pony voor ons, maar op dit moment kunnen we er gewoon even weinig mee.
Iemand ervaringen of ideeën hoe we dit het best kunnen aanpakken?
Even voor de beeldvorming

.