We staan sinds vorige week zondag op de nieuwe stal, en ik merk echt dat Bai soms lastig doet. Niet stout, gewoon lastig.
Als ik haar uit de stal haal om haar naar de piste te brengen, of ik haal haar van de wei om haar naar haar stal te brengen, hang ik er maar wat bij. Grasgrasgras is alles wat ze ziet, en ik kan haar duidelijk niet houden
Verder is ze nog steeds dezelfde hoor, als ze los loopt (of dat nu in de piste of op de wei is) komt ze nog steeds meteen knuffelen, ze wilt nog steeds spelen, en ze volgt me nog steeds heel flink zonder touw. Volgens mij ziet ze me op die momenten nog wél als haar leider, maar als ik haar moet verplaatsen (en we lopen over gras) vergeet ze me wel eens
Iemand tips? Ik vind het nogal stom om haar voor die 20m een bit in te steken, maar het wordt wel gevaarlijk; als het heeft geregent schuif ik naar alle kanten en heb ik helemaal geen controle meer over haar
Op deze nieuwe stal heeft ze veel meer vrijheid, ze heeft mij niet meer nodig om buiten te komen snap je. Ligt het daaraan? Ze kan nu veel meer paard zijn, mijn belangrijkste functie momenteel is eten geven
Tijdens het poetsen is ze ook nog flink, daar kan ik niet van klagen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat we nog niet gereden hebben sinds de verhuis, ik ben zo ziek als wat. Tijd om het grondwerk nog eens over te doen?
Nog eens grondwerk doen lijkt me zeker een goed plan. Dat zou je ook gewoon op dat pad kunnen doen toch? Eerst in de bak even en dan zou ik op dat pad gaan oefenen als dat mogelijk is.
Meestal kunnen we dat scenario al voorkomen door voor de baal hooi even alle aandacht van het paard op te eisen. Mocht het paard dan alsnog 'afgeleid' raken door de baal hooi dan kan een kleine correctie al volstaan. Uiteraard moet die correctie dan wel op tijd komen, als het paard al een lekkere hap hooi het pakken heeft ben je al te laat.
Ze probeerde nog wel, daar niet van.