Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
geerke schreef:Sassol schreef:@ Geerke: het paard loopt eerst al weg, geeft al aan het niet te willen. Op het moment dat je doorgaat, gaat ie pas in de aanval. Als je hem dan een optater verkoopt denk je dan dat het paard daarna wel te pakken valt?
Maakt niet uit,hij moet weten dat hij niet mag aanvallen.
deniceloes schreef:Dit heb je goed gedaan Fantast, jou paard heeft begrepen dat je geen saaie dingen met haar wilt doen.
Fantast schreef:deniceloes schreef:Dit heb je goed gedaan Fantast, jou paard heeft begrepen dat je geen saaie dingen met haar wilt doen.
Het kost alleen wel veel tijd. Ze ging ook niet altijd mee om te rijden, soms poetsen en dan weer de wei in. Sinds toen hebben wij ook besloten om haar 's nachts op stal te zetten, zodat er ook een ritme was in het mee gaan uit de wei.
spatter schreef:TS moet de wei in en haar terrein opeisen
dus het paard wegjagen, steeds weer totdat hij aangeeft dat hij doorheeft dat TS de baas is
en als het paard dan komt vragen of hij toch naar haar toe mag komen, kun je dat toestaan
Koper schreef:Even heel praktisch: hoe gaat TS dat dan doen? Hoe lang schat jij dat zij het tempo van een stevig doorgalopperend paard vol kan houden?
xDreamerx schreef:Koper schreef:Even heel praktisch: hoe gaat TS dat dan doen? Hoe lang schat jij dat zij het tempo van een stevig doorgalopperend paard vol kan houden?
Hoezo moet zij als ze het paard wegjaagd meerennen dan? Het is juist de bedoeling dat ze haar eigen ruimte claimt, zodat het paard haar niet kan aanvallen. Dus zij moet juist op haar eigen plek blijven staan en het paard uit haar persoonlijke ruimte jagen. In paardentaal is degene die het meest zijn benen beweegt ranglager.
deniceloes schreef:Geerke, ik zeg ook niet dat je het paard snoepjes moet geven als ze aanvalt, alleen als ze iets goed doet! Bijvoorbeeld het halster omdoen, goed meelopen a.d hand etc. Jij gaat duidelijk heel anders met paarden om dan de andere mensen die hier op reageren. Ik sla mijn paarden niet met een longeerzweep als ze me aanvallen. Jij dus wel ..