Maar even verder over mijn onderwerp:
Ik heb mijn paardje nu al een tijd, en telkens als ik hem roep kijkt mijn paardje wel, maar komt niet.
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij naar mij toe komt in de wei als ik er ben?
Tips please!!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De nieuwe komt wel als je dr roep waardoor de 'oude' ook wel meekomt maar het is met moeite hoor!
Die andere komt altijd wel, dat is namelijk een dikke kroelkont en dol op aandacht.
Qimm schreef:als die ene hier in de wei een middelvinger had...Die andere komt altijd wel, dat is namelijk een dikke kroelkont en dol op aandacht.
sommige paarden komen gewoon liever niet omdat ze het concept mens niet zo boeiend vinden. Je kunt ze natuurlijk lokken met eten, maar ja, dan komen ze ook alleen maar voor het lekkers. En je kunt ze trainen om te komen als je roept, maar dat kost wel tijd en energie. Ik vind het zelf niet zo erg om er naar toe te moeten lopen

EvelienKiss schreef:Ik vind het een filosofische discussie waarom 'knuffelen' een kwalitatief meer hoogstaande beloning zou zijn dan 'voedsel'.
Qimm schreef:het 'probleem' van met voedsel belonen is dat je in veel gevallen door het paard als snoepjesautomaat kan worden gezien, het paard komt naar je toe en 'eist' vervolgens zijn beloning op. Dat kan heel vervelende en soms zelfs gevaarlijke situaties opleveren wanneer er op dat moment geen beloning is. Ik heb daarom ook nooit snoepjes of andere eetbare zaken bij me.