Mijn pony gaat soms ineens stil staan wat moet ik doen?? ;0

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lysannehill

Mijn pony gaat soms ineens stil staan wat moet ik doen?? ;0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 20:11

Soms dan loop ik gewoon rustig in de bak ofzo met mijn pony en dan gaat hij ineens stilstaan, dit doet hij zeker niet omdat hij bang ofzo is maar het is meer eigenweisheid. Meestal trek ik hem een andere kant op zodat hij zegmaar wel weer moet lopen maar het is heel irritant.

Heeft iemand tips?

xx

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:12

.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 11-01-26 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lysannehill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 20:14

Elinaa11 schreef:
uuh , naar voren schoppen
anders iemand anders naast laten lopen en naar voren trekken

Nee, maar het is niet als ik op hem zit, dan is het geen enkel probleem, maar wel als ik ernaast loop

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:16

.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 11-01-26 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lysannehill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 20:16

Elinaa11 schreef:
oh zo ...
misschien een zweepje mee nemen
niet om hem te slaan , maar achter de kont laten gaan.
dan snapt hij het misschien wel

Oh ja, daar had ik nog niet echt aan gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:17

Weet je zeker dat hij niet bang is, of pijn heeft?

Lysannehill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 21:55

amykimmie schreef:
Weet je zeker dat hij niet bang is, of pijn heeft?

Nee, het is echt puur eigenweisheid. Soms stap ik gewoon in de bak met hem, waar ik ook altijd rijd, en dan doet hij het nooit. Maar hij gaat zegmaar gewoon stilstaan en dan kijkt hij me echt zo aan van; 'Jaaa, probeer me nu maar is aan het lopen te krijgen'
Maar het is een hele rustige pony, die bijna nergens van schrikt dus ik denk niet dat hij bang is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:40

Ik denk dat hij het saai vindt en het nut van aan de hand in de bak stappen niet zo ziet.

xTesslove

Re: Mijn pony gaat soms ineens stil staan wat moet ik doen?? ;0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:11

Heee dit had mijn pony ook, pure eigenweisheid. Het ene moment vrolijk dribbelen met oortjes naar voren enn het andere moment deed hij alsof hij een ezel was.. :p
Een tijdje liep er iemand mee als ik hem ging halen en als hij weer stil stond klapte die gene in zijn handen en dan sprong mn pony in een keer weer naar voren haha.. Was best irritant.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:12

Vroeger, in de tijd dat mijn vader nog op een ontzettend eigenwijze IJslander reed, loste hij dit zo op:
Hij pakte een stok van bamboe. Knoopte daar een touwtje aan. Knoopte aan dat touwtje een wortel. Hield de stok tijdens het rijden in zijn hand, zodat de wortel voor de neus van de pony hing en gaaaaaaan! Lopen dat 'ie deed!
*\%/* 8)7

... Tja... goed erachteraan dan maar, als het echt pure eigenwijsheid is!

Marieke_Put

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:16

Lysannehill schreef:
Elinaa11 schreef:
oh zo ...
misschien een zweepje mee nemen
niet om hem te slaan , maar achter de kont laten gaan.
dan snapt hij het misschien wel

Oh ja, daar had ik nog niet echt aan gedacht.

Dat lijkt me wel een goed idee, :j
In ieder geval geen snoep geven als hij weer gaat lopen, dan gaat hij dat expres weer doen voor snoep.
Succes! :)

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:16

Dat probleem heb ik ook vaak met mijn shet, ik geef d'r dan meestal een klap op d'r reed of ik neem een zweepje me.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:20

Koper schreef:
Ik denk dat hij het saai vindt en het nut van aan de hand in de bak stappen niet zo ziet.

En dan gaat hij stil staan? Een paard hoeft het nut er niet van in te zien(ze zijn slim, maar denk eerder dat ze denken, nu eindelijk een xtje niemand op mn rug). Als je een paard hebt die niet wilt rijden omdat die 'het nut' er niet van ziet hoef je ook niet te stoppen met paardrijden, maar hem aanpakken ;)

TS, Gewoon aanpakken om een correcte manier. Niet slaan maar stem verheffen heef vaak wel nut.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:25

iedere keer als ie stil gaat staan dan laat je hem gewoon achteruit lopen. gegeven moment loopt ie voortaan braaf mee naar voren.

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:01

precies. en niet trekken, paard hoort gewoon mee te lopen. Bij elke weigering een paar stappen achteruit zetten, en dan weer voorwaarts. Let ook op je lichaamstaal. Actief naar voren lopen dus. Neem dan ook gelijk mee, dat als jij stopt, je paard ook meteen stilstaat. Wederom bij weigering een paar pasjes achteruit laten lopen. Zo leer je hem dat zijn aandacht bij jou moet zijn. Wees wel resoluut, meppen is echt niet nodig, een doortastende houding des te meer. Gaat best lukken hoor, en heb je iemand die je helpt?

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:07

Een langer halstertouw mee nemen en zodra hij stil staat eerst niet gaan trekken maar gelijk met het uiteinde een tik achter om geven. Beetje moeilijk uit te leggen op deze manier haha. Weet niet waar je woont maar ik zou eens een lesje showmanship nemen is een onderdeel van de western en het helpt mij heel erg met grondwerken.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:22

Hier sinds kort ook 2 paarden die vertikken om de wei in te gaan en 1 zelfs de stal, ik ben daar heel simpel in ik vraag het lief, ik moedig aan en dan komt er een flinke zwieper met het halstertouw. Gewoon duidelijk en geen geklooi, meelopen en klaar.