Hoef schrapen op poetsplaats

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snorretje

Hoef schrapen op poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 22:03

Hoi, mijn pony kan niet zo lang stilstaan tijdens het opzadelen en poetsen. Maar als ik bijvoorbeeld een borstel uit mijn poetskist wil pakken, begint ze meteen met haar voorhoef over de grond te schrapen. 'Nee' zeggen helpt even, maar een paar seconde later begint ze weer.. Hoe kan ik zorgen dat ze dit niet meer doet?

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:17

Consequent zijn en iedere keer als hij het doet meteen laten stoppen. Streng zijn. Er zijn ook mensen die het negeren omdat ze zeggen het is een vraag om aandacht. Maar ik heb gezien dat het dan van kwaad tot erger gaat. Mijn paard doet het uit ongeduld. Na het rijden weet ze dat ze iets lekkers krijgt en begint dan uiit ongeduld te schrapen. Maar dat laat ik niet toe.

fuego3

Re: Hoef schrapen op poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:19

veel oeffenen en veel vast zetten en idd consequent zijn.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:27

Tja ik zit er zelf ook mee, ik ga dit volgen.

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:40

die van mij deed het heel erg.in het begin bleef ik consequent nee zeggen en aangeven dat hij dat niet mocht. uiteindelijk hielp dat niet en ben ik het gaan negeren. hij doet het nu nog heel soms.bij die van mij hielp negeren dus wel heel goed.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:43

Ik heb ook zo'n speels paard. Ik geef hem meestal iets anders om mee te spelen. Dan mag hij even de hoevenkrabber of een borstel vasthouden ofzo. Of we doen even een ander spelletje tussendoor. Ik straf het nooit af, want ik houd te veel van zijn speelse en nieuwsgierige karakter. Zijn energie probeer ik gewoon zoveel mogelijk in goede banen te leiden.