Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
EllaBellaah schreef:Over de 1e: Dat je haar de bak niet door wil slaan lijkt me logisch, maar ik denk dat je wél toch echt een keer duidelijk over mag komen met je zweep. Niet om haar bont en blauw te slaan, maar wel zodat ze doorheeft dat je niet zomaar alles doet wat zij wil.
Als ze je aanvalt, draait ze zich dan naar jou toe naar binnen? Let dan eens op de plek waar je staat, het zou kunnen dat je niet in het drijvende vlak staan. Als je tever naar voren staat is dat een remmende houding. Ik denk dat het verstandig is dat jij je grenzen gaat stellen en je daar hoe dan ook aan houdt.
Wat beteft de 2e: Ga eens naast de paddock zitten als ze daar in staat, of bij je stal gaan zitten. Kijk of ze dan naar je toe wil komen. Dit kan misschien heel lang duren, maar ze zal vanzelf wel zo nieuwsgierig worden om bij je te komen kijken. Geef haar dan een aaitje en een koekje en laat het dan verder rusten.
Die vlekken in het oog kan er inderdaad op duiden dat ze slechter ziet, maar dit hoeft niet altijd een probleem te geven.
Jammer dat je nu geen geld hebt om instructie te betalen, zo te horen kunnen jullie dat wel gebruiken.
ellepel schreef:waar woon je in drenthe?
denk met dit soort paarden dat je toch het beste iemand kunt vragen met veel verstand er van om je te helpen.
we kunnen je van alles gaan adviseren,maar je moet zien wat een paard doet.
stel wij zeggen dat je het paard bij je weg moet jagen terwijl jij misschien verkeerde signalen aan het paard geeft dan zou dat voor het paard nog moeilijker zijn..snap je?
probeer dus echt te kijken of je iemand kunt vinden die je kan helpen
ellepel schreef:hoogeveen is me net te ver weg,als je dichterbij had gewoond was ik zo wel een keer naar je toegekomen om te kijken wat er allemaal gebeurd.
ik zou daar niks voor hoeven hebben,juist mooi als je iemand kunt helpen toch?
belangrijk wel om heel goed naar je eigen houding te kijken, soms hoef je maar 1cm voor de schouder van een paard te staan met longeren en ze stoppen al,is maar net hoe gevoelig ze zijn