Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En ze gaan niet zomaar in staking (zoals het niet willen meelopen), da's duidelijk een teken dat je teveel van hem vraagt. Ook al lijkt het in jouw ogen onschuldig, dat kan voor een jaarling toch al behoorlijk stressvol zijn. Gun hem nog even de tijd en als hij aangeeft dat het teveel is, dan geef hem ook de ruimte en rust
toplinsey schreef:emhh, hij staat ook met een shet van 7 hij staat zegmaar in een paddock met schuilstal. En daat is onbeperkt hooi. Soms een paar uurtjes naar het land. Dat ik zo intensief met hem bezig ben is omdat ik er over uit ben dat als je een betere band hebt met je pony je meer voor elkaar krijgt als je hem gaat beleren, hij heeft nu 2 dagen per week rust. 1 dag alleen poetsen 1 a 2 dagen wandelen en 1 a 2 dagen grondwerk 5 a 10 minuutjes. En lekker poetsen en knuffelen,

toplinsey schreef:Oke bedankt voor de hulp, alleen ik heb de jaarling afgelopen vrijdag gekocht, maar dit is me eerste eigen pony en ik heb beslist gekozen voor een jaarling omdat ik die nog naar me eigen had kan zetten, maar ik wil wel lekker aan de gang gaan met hem,
Onder grondwerk versta ik niet bang zijn voor voorwerpen en leren naast lopen ik oefen met druk en verlichting meer niet en dit doe ik maar5 minuutjes en dan ff poetsen en meer niet, als hij 2 is wil ik wel meer intensief met hem gaan werken dus dan loswerken etc,