Sinds mei dit jaar heb ik een ontzettend leuk paard , toen ik haar zag was ik gelijk verkocht. Na een wat lastige start waren wij al snel een team , toen ik haar kocht kwam ze uit Polen en ze zijn vele paardenmarkten met haar afgegaan .
Zadelmak maken e.d. heb ik zelf gedaan en dit ging echt te gemakkelijk , sindsdien hebben wij al vele kilometers afgelegd en nog nooit heeft ze gek gedaan o.i.d.
Eigenlijk is onze band moeilijk te beschrijven , te mooi gewoon.
Nu to the point : Wij zijn zoooo close , echt alles vind ze prima en we voelen elkaar perfect aan. Anderen zijn nog weleens verbaasd over hoe lief ze is en hoe close wij zijn . Maar.....met andere paarden is ze helemaal niet zo sociaal , ze is vrij onderdanig en zoekt uit zichzelf geen contact met andere paarden , het is niet dat ze onderdanig is in de zin van onzeker maar andere paarden lijken haar gewoonweg koud . Ook wanneer andere paarden contact zoeken lijkt het haar niks te interesseren.
Vaak is het zo dat als ik haar in de wei zet dat ik haar echt naar de andere paarden moet sturen omdat ze liever bij mij blijft.
Eigenlijk heb ik 2 vragen:
De band die wij hebben , hoe zit dat bij andere bokkers?
Hoe komt het dat ze geen interesse heeft voor soortgenoten en hoe zorg ik ervoor dat ze zich meer als een paard gedraagt?
alvast bedankt!