Merrie denkt dat de pony haar veulen is.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bevd

Merrie denkt dat de pony haar veulen is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 23:55

Hallo allemaal.

Sinds een tijdje zijn er twee nieuwe paardjes bij ons komen staan. Een merrie en een minipaardje. Mijn eigen paard, een ruon stond natuurlijk al bij ons. Nu is het probleem; de merrie creeert onrust in de wei doordat ze het minipaardje beschermd alsof het haar veulen is. Het is lastig om ze uit elkaar te halen omdat de twee van dezelde eigenaar zijn en s'nachts dus ook in dezelfde box staan. Overdag zet ik de nerrie vaak in een aparte wei, dan is ze wat onrustig, maar na een tijdje geeft ze het op en gaat ze eten. Wat kan ik hieraan doen? Enige tips?

Groetjes!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:35

Hoelang staan ze dan samen? Meestal wordt dat vanzelf minder.
Toen hier een shet bij kwam moest mijn paard er eerste niets van weten. 's middags had ze hem in een keer geclaimt als "veulen" dus ook erg onrustig als je ze uit de groep haalde en de shet ook waren moeilijk uit elkaar te krijgen. Na een week/ ander halve week was dat weer wel klaar.
Dus ik zou het even aan blijven kijken steeds uit elkaar halen verergert het meestal. Dus gewoon samen zetten en zolang er geen overdreven ruzies plaats vinden gewoon paar weken aankijken.