Ja, mijn pony had dus last van lichte koliek, en nou zijn we er net even heen geweest en hebben hem een klein handje hooi en brokjes gegeven en die at ie heel gulzig op. Nou vraag ik me dus af of ik hem morgen weer gewoon zijn normale eetpatroon mag geven, of niet?
wat krijgt hij zand weg? welke koliek had hij uberhaud? ik bel mijn dierenarts zelfs nu nog (een week en drie dgn verder ) licht koliek zegt wel dat er iets iets anders moet lijkt mij... Mijn dierenarts zegt ook liever hooi onbeperkt dat telkens brokjes..... ik weet dat ik bijvoorbeeld over twee wkn ongeveer wat bloed af laat nemen om een correct beeld vd tekorten waar te nemen als die er al zijn. Ook op advies van da summer fit koek (1 x daags een halve omdat die van mij een jaarling is)
succes!!
PPeetje
Geplaatst: 06-10-12 22:50
Het ligt er inderdaad een beetje aan welke koliek. Vaak zo min mogelijlk brok na koliek en wel voldoende hooi. Maar heeft de veearts er niets over gezegd? Of is die er niet bij geweest? Dan zal ik wel opppassen met brok. Vooral omdat ze dan meestal ook een paar dagen rust moeten hebben, dus is al die energie ook niet nodig.
Nooit zelf gaan uitproberen,, koleiek is erge ziekte en zal dit zeker met dierenarts bespreken en niet van de mensen op bokt uitgaan met dit soort dingen.