Ik heb een vraagje over mijn shetlander ruin blits. Hij staat bij mij thuis samen met nog twee andere shetlandmerries.
Blits is 3 jaar oud enne sja, behoorlijk dominant. En hij is bijna altijd 'boos'. Het zal wel samenhangen met zijn dominantie maar ik weet niet zo goed hoe ik dit gedrag kan verbeteren.
Hij heeft 9 van de 10 keer zijn oren in zijn nek en komt dan dreigend naar je toe. Verder doet hij niks en negeer ik op dat moment zijn gedrag.
Ik vind dit erg vervelend, ik sta wel boven hem en ben totaal niet onder de indruk , maar mijn moeder die ze ook wel eens voert is er wel wat bangig voor.
Hoe ga ik nou met dit gedrag om? Hoe krijg ik een gewoon lief en blij paardje? Ik wil gewoon zijn oortjes naar voren als ik hem over zijn hoofd aai en niet die boze oren achter in zijn nek
verder luistert hij wel en is hij erg leergierig maar dat dominante boze gedrag wil ik dus graag veranderen.
Heeft iemand tips of ervaringen hiervoor?
En mocht je nog meer info willen of ben ik wat vergeten te vertellen hoor ik het wel!
bedankt!
ik heb wel oren naar lessen van jou! Ik ga het even verder overleggen hier thuis en neem snel contact met je op !!