2 paarden kunnen niet zonder elkaar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evikes

2 paarden kunnen niet zonder elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 20:07

Mijn twee paarden hebben lange tijd bij elkaar op de weide gelopen, zonder gestoord te worden.
Sinds enkele maanden rij ik terug met 1 van de twee.
De ene liep op de weide naast onze piste en de andere een stukje verder het veld in (500meter verder).
Er was geen houden aan toen ze van elkaar gescheiden werden! Echt gevaarlijk! Mijn ruin werd echt letterlijk gek!
Hij bleef roepen, hij bleef rennen op de weide, ik kon er niet mee rijden want hij was gevaarlijk!
Na 2 dagen van gek en gevaarlijk doen, heb ik mijn merrietje die verder stond, op een weide gebracht die zeker 2km verder lag.
Na enkele dagen was mijn ruin gekalmeerd. Hij liep alleen op de weide aan de piste en was mijn merrie snel vergeten.
Nu wil ik mijn merrie terug onde rhet zadel brengen dus zij staat terug op de weide aan de piste.
De twee zijn blij terug bij elkaar te zijn.

Helaas! Wanneer ik mijn merrie mee neem naar de piste om te longeren, wordt mijn ruim gek! Hij breekt letterlijk de stallen af! Hij roept, slaat, springt, hinnikt er op los! Tot zodaning dat hij momenteel zijn eigen staldeur heeft geblokkerd door er zodanig op te slaan en te duwen.

Wat moet ik hier nu mee?

Gaat dat over?

Ik wil mijn merrie terug aan de piste, op de weide of in de stallen. Maar wanneer ik haar buiten neem, wordt mijn ruimtje gek! Zelfs nog maar haar staldeur gewoon opendoen, zorgt voor een gekke, gevaarlijke ruin!

What to doooo??

Koetjesreep

Re: 2 paarden kunnen niet zonder elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:10

Ruin :') Goh, scheid ze eerst een korte tijd, en geef hem een beloning als hij rustig is? dan kan je het opbouwen, en zal je ruin ook weten dat zijn merrie altijd terugkomt. Weet je zeker of hij geen.klophengst is? Dit gedrag doet me heel hard aan aan een klophengst denken.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:11

Mijn ruintje had dat ook, het was minder als hij degene was die aandacht kreeg....

Uiteindelijk hielp gewoon negeren bij ons. Niet ideaal, maar als je zorgt dat hij ergens staat waar hij zichzelf iig niet kan slopen.... Dan went hij er wel aan dat "zijn merrietje" elke keer weer terugkomt?

Staat jouw ruintje dan alleen als de merrie weg is? (Niet dat het bij mijn ruin hielp, ook al stonden er nog andere paarden op stal, als zijn vriendinnetje er niet was, was het drama!)

Succes (bij mij is het uiteindelijk vanzelf en met negeren over gegaan... en toen we naar een andere stal gingen (met de merrie) en nog andere paarden, had ie uiteindelijk zelfs vaak meer met de andere paarden dan met haar :S Nu staan ze weer op dezelfde stal (half jaar uit elkaar geweest, en hij reageert niet eens meer op haar...)

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:32

hoi
ik heb ook een ruin en een merrie. ze staan al 4 jaar altijd samen (sinds mijn merrietje nog maar een veulentje was)
vroeger had ik nooit problemen om te rijden. maar dan heb ik mijn paarden verhuisd naar een weide. ze waren allebei zeer onzeker in de nieuwe omgeving, dus zochten ze elkaar nog meer op. met mijn ruin kon ik niet gaan rijden, en wanneer de ruin achterbleef terwijl ik met mijn merrie reed, dan werd hij ook gek.
ik heb alles dus moeten opbouwen. elke dag maakte ik een heel klein toertje met mijn ruin (eerst aan de hand, later onder het zadel). voor hij echt in zijn bloed kon komen, waren we al weer terug bij zijn merrie. als dat toertje goed lukte, maakte ik er twee. en later vergrootte ik het toertje, maar zorgde er altijd voor dat hij telkens langs zijn merrie passeerde.
wanneer je het stapje voor stapje opbouwt, dan zal het je zeker lukken!
groetjes

lonniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:58

ja zeker stapje voor stapje opbouwen, komt vanzelf goed

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:55

jep ik ga met bovenstaande mee, gewoon rustig opbouwen.