Ik zag dat Geryon moeite had met uitschachten en vooral met z'n ding er weer in doen, had hij moeite. Dus vandaag met mijn nichtje maar eens de koker schoongemaakt, die echt ontzettend VIES bleek te zijn.. En toen ook maar eens zijn ding waar de vellen aan hingen... Ik had het nog nooit gedaan bij Geryon.
Op het gegeven moment werd ie blijkbaar stijver? Ik had het niet door (was intensief aan het schoonmaken
) tot hij ineens langs mijn hand door schoot tegen z'n buik. Wij dachten er niks bij (ik dacht het is toch een ruin) dus we moesten er nog om lachen. Toen gingen we door met schoonmaken, totdat Geer ineens een beetje bewoog en mijn nichtje riep: hij plast!! Er kwamen druppeltjes uit....
En daarna deed ie z'n ding naar binnen (gelukkig lukte hem dat weer goed
)Ik dacht ruinen kunnen toch niet klaarkomen?? Maar na even zoeken op internet kwam ik dit tegen van Ikke hier op bokt:
Als een ruin dekt, dan komt er wel degelijk iets uit, een zaadlozing zonder zaad dus. Dit heeft niks te maken met de ballen, die maken alleen de zaadjes, het vocht komt uit de prostaat en die blijft gewoon werken.
Maar we maakten niet echt aftrekbewegingen hoor
(zou ook wel verkeerd zijn als mijn nichtje al weet hoe dat moet..
)Zou het kunnen dat we hem hebben laten klaarkomen? Zal toch niet he?
Even erbij vermelden: Geryon dekte de merrie in zijn vorige kudde altijd als deze hengstig was. (deze merrie heeft twee keer een veulen gehad, toen ze het eerste veulen kreeg stond geryon nog niet in de kudde, toen ze drachtig werd van het tweede veulen stond Geryon er wel, maar ze hebben die merrie toen ook laten dekken geloof ik (door een hengst
). En soms heb ik nog wel het vermoeden dat het een klophengst is
Maar dat zal er wel niks mee te maken hebben
(zou het alleen niet rond bazuinen op je werk/school ofzo)
dan hoor je dat heerlijke geluid, soms wat gekreun... en dan gaan we maar weg