Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hij ging compleet over de zeik omdat mijn (nieuwe, aangemeten!!) zadel niet goed lag (en uiteindelijk de rest dat hem niet aanstond op die stal)
), maar omdat ik haar gewoon goed de tijd wou geven. Ze is een paar weken terug samen met mn oude paardje verhuisd naar een stal 300 m verderop, zijn samen bij drie vreemde paarden gekomen, daar heeft ze de eerste dag rust gehad, daarna gewoon door gegaan met wat we deden, toen ze bij de groep in ging weer 2 dagen rust, en daarna weer verder. Omdat ze samen met een maatje verhuisde, de omgeving hetzelfde bleef, de situatie (24/7 weide) hetzelfde bleef en ik ook bekend was heb ik het idee dat dit veel minder belastbaar is geweest, het hangt dus ook heel erg van de situatie af.
ze blijft stilstaan, ook bij het poetsen. intussen wel wat aan het experimenteren geweest of ik haar wel of niet met sporen rijd, ze is super aan het been, ze helpt me ook te leren om mijn benen stil te houden, maar met een klein knopspoortje (15mm) is ze net wat alerter. het enige wat ze nu nog eng vindt is alleen staan op de wasplaats. dan staat ze met haar hoofd naar een muur (daar is iig de paal om vast te binden) en dat vindt ze nog nix, en heeft zich daar helaas al twee keer losgetrokken. als ik haar andersom zet en aan het halstertouw vasthoudt, is het wel prima. daar oefenen we nog rustig op door, maar heb er inmiddels vertrouwen in dat het goed gaat komen. we zijn ook al met een bomproof paard een rondje buiten wezen stappen (zitten hier vlak aan het bos), en ook dat pakte ze goed op en kon lekker aan losse teugel rijden.