Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Leonoor schreef:Mijn hengst kan prima naast de ruinen staan met een enkel draadje ertussen (vooral als er geen merries in de buurt zijn) en over de draad spelen en kroelen. Maar haal de draad er tussenuit en hij gaat op een bepaald moment voor de kill.... Ik zou het dus nooit durven..

MarMarieke schreef:Ik was er een keer bij toen iemand een hengst bij 2 ruinen zetten. Gewoon eerst in een wat kleinere ruimte zetten (Let op ze moeten wel weg kunnen rennen) zodat je ze nog kan pakken. En dan gewoon puur natuur gewoon laten uitvechten wie de leider is. Zo gaat het ook in de natuur
Een ruin en een hengst is rustiger. Ik gooi ze direct bij elkaar, omdat je anders juist stoer gedrag krijgt met een draadje er tussen en uit maken welken positie ze in de groep hebben doen ze toch wel, al heb je ze eerst apart staan. Houdt de tuinslang gereed, als het echt knokken wordt dan zet je die erop.
!!
. anneliesdj schreef:Als het echt knokken wordt heb je aan een tuinslang ook niet veel, en hoe hard kun jij daarmee lopen?
Ik zou eerder bang zijn dat de hengst de ruin opjaagt en probeert klem te zetten om te kunnen dekken.
Dus een grote ruimte is wel belangrijk, ook wanneer het echt om de baas zijn gaat heeft de ruin wel ruimte nodig om weg te kunnen.
Daarom is naast elkaar in de box handig, daarmee kunnen ze al veel strijd uitvechten en tegelijk vriendjes worden, loopt het uit de hand dan kun je makkelijk ingrijpen.