bang voor vliegenspray

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mila9876

bang voor vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 16:00

Hoi,

Mijn merrie is bang voor vliegenspray.
En niet alleen voor het sprayen zelf.

Ik heb geprobeerd te sprayen, dit wilde niet omdat ze bang voor ''het sprayen'' was
Dus ik deed het op een doek, dit wilde eerst wel want ze bleef mooi staan.

Vandaag, de tweede of derde keer dat ik dit deed met de doek (zat 2 weken tussen ofzo) wilde ze niet meer.
Ze was al vreselijk bang voor de doek, omdat ze het rook denk ik?
Ze sprong echt achteruit en zijwaarts en ze wilde het echt niet!
Dus ik heb het ook maar niet gedaan.

Ik heb de doek met het anti vliegenspul ook even op de grond gelegt, heeft ze er even aan geroken en dat ging goed.
Zo gauw als ik de doek oppakte werd ze weer bang.

Wie heeft dit ook?
Hoe doen jullie dit??

michelle_13

Re: bang voor vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:43

Miss moet je het op een borstel doen of als ze aan het eten is ?

allemaal stemmen op Brigit en Sunny!!
http://www.bitmagazine.nl/algemeen/nk-v ... -nu/17014/

mila9876

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 16:46

michelle_13 schreef:
Miss moet je het op een borstel doen of als ze aan het eten is ?

Als ze aan het eten is, stopt ze met eten en springt ze weg
Op een borstel heb ik nog niet geprobeerd, ga ik wel nog even doen.
Alleen ik denk dat het het zelfde effect heeft als de doek.
Het is een vrij kleine doek, wappert niet ofzo..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:03

Mijn paard heb ik nu 4 jaar en dit is het eerste jaar dat zij niet in paniek raakt door het sprayen. De 1e paar keer stond zij nog wel te trillen maar nu praktisch niet meer. Wat ik heb gedaan is paard vasthouden met sprayen en zelf sprayen. Gewoon heel rustig en achter beginnen. Als zij erg begon te stressen even kalmeren en weer verder. Het is een hele klus en je moet volhouden maar de meeste wennen er uiteindelijk aan. Je kan ook kiezen om eerst te sprayen met water zodat zij aan het geluid went. Die van mij reageert ook extremer als er vliegenspul in zit. Ik denk vanwege de geur. Belangrijk is wel: geduld, lange adem en niet boos worden. Ik beloonde haar met wat lekkers als ik klaar was.

Oa kinderkleding en paardenspullen
https://www.marktplaats.nl/verkopers/6020504.html

Jackytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:04

Mijn paarden waren eerst ook voor de dood voor vliegenspray. Maar na vele malen gebruiken en veel geduld vinden ze het nu een van de normaalste zaak van de wereld :) Of ze het leuk vinden is wat anders :+

~ Gypsy gold doesn't chink or glitter, it gleams in the sun and neighs in the dark. Love my Tinkers
INKY • ORIS •ACKY •OHRA

mila9876

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 13:18

caro29 schreef:
Mijn paard heb ik nu 4 jaar en dit is het eerste jaar dat zij niet in paniek raakt door het sprayen. De 1e paar keer stond zij nog wel te trillen maar nu praktisch niet meer. Wat ik heb gedaan is paard vasthouden met sprayen en zelf sprayen. Gewoon heel rustig en achter beginnen. Als zij erg begon te stressen even kalmeren en weer verder. Het is een hele klus en je moet volhouden maar de meeste wennen er uiteindelijk aan. Je kan ook kiezen om eerst te sprayen met water zodat zij aan het geluid went. Die van mij reageert ook extremer als er vliegenspul in zit. Ik denk vanwege de geur. Belangrijk is wel: geduld, lange adem en niet boos worden. Ik beloonde haar met wat lekkers als ik klaar was.

Dankje :) dit geeft hoop.
T is zo vervelend met al die vliegen en beesten en kan er niks tegen doen.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:23

Mijn paard is/was ook bang voor de vliegenspray, sprong ook alle kanten op. Zodra ik de fles vliegenspray in mijn handen had begon hij al naar achteren te lopen en te trekken. Ik dacht eerst het zal wel aan de geur van de vliegenspray liggen maar ook met water in de fles was hij bang..
Hem eerst laten ruiken en heel veel geduld moeten hebben, nu mag ik eindelijk zijn hals en helft van zijn buik insprayen *\o/* . De rest lukt nog niet helaas... Zal nog veel gedult moeten hebben voordat dat ook gaat lukken denk ik :O

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:32

Mijn paard is ook bang voor vliegenspray inspuiten, anti klit geen probleem dus geen idee waarom hij er bang van is maar ik ga er gewoon opzitten en spuit m vanaf dat ik erop zit gewoon onder, dan merkt hij het nieteens 8)7

Volg mijn paardenleven! Jill Huijbregts Dressagevlog @ YouTube
EventZ-Zamacho ~ A-kader GRAND PRIX
EventZ-Enzos Armani ~ LICHTE TOUR

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:36

Hier zijn der ook wel een aantal voorbij gekomen die er problemen mee hadden. 1 paard had het erg extreem en draaide echt z'n kont als je met de spraybus aan kwam. Afhankelijk van hoe erg het is. Houdt ik ze gewoon vast aan het touw en spray ze gewoon in dan maar moeilijk en draaien en doen, dan leren ze ook vanzelf om stil te staan. Want ze komen er toch niet onderuit. Meestal zeg ik wel let op, en begin op de kont dat is verder van de oren vandaan dus is het geluid minder en vinden ze minder erg. Wat ik ook nog weleens wil doen is zelf het geluid maken dus tststststts dat komt dan over het geluid van de spraybus uit en dan is het ook ineens niet zo eng meer. Beetje per paard bekijken. Maar met doekjes end werk ik niet alleen heb ik heb bij het paard dat het erg overdreven had gewoon op me hand gespoten en dan moest ik echt waar 5 meter bij hem vandaan doen anders was hij weg. En dat heb ik geleidelijk aan opgebouwd tot ik het gewoon voor z'n neus kon doen, toen dat fatsoenlijk ging ben ik begonnen met z'n kont en dan flanken, buik en dan de borst en als laatste de hals.
Moet wel zeggen dat ik het bij hem altijd onder het eten deed maar dan durfde hij ook gerust weg te lopen en niet meer terug te komen dus was af en toe wat lastig. Hij staat hier nu niet meer maar het probleem was toen in ieder geval voor 80 % opgelost.

De andere die er problemen mee hadden komen nu vrijwillig om ingespoten te worden volgens mij weten ze heel goed dat de dazen toch wel weg blijven van dat spul.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 25-08-12 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:38

Hey,

Mijn paard had dit ook, wij zijn gewoon blijven doorspuiten (misschien dan met gewoon water proberen).
En zo heeft ze dit geleerd we hebben dit wel een aantal keren moeten herhalen. Je moet dus je paard zo trekken dat ze rondjes kan lopen en niet weg kan springen. Maar vind dit zo moeilijk om hiet hier uit te leggen

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:39

Mijn paard is bang van alle soorten sprays maakt niet uit wat er in het flesje zit, het geluid en de vloeistof die "ineens" op haar lichaam komt is doodeng..
Ik heb een plantenspuit gekocht en gevuld met water, ik spray nu elke dag.
Ik hou ze vast aan het halster en touw op stal en begin bij haar kont, is ze braaf krijgt ze een snoepje, gaat ze stressen kalmeren en opnieuw beginnen.

Ik gebruik water omdat ze antiklit / vliegenspray enorm vind stinken, ze draait echt haar hoofd weg en in de hoek als ze dat ruikt, al zit het alleen maar aan mijn handen. En met water kan je lekker oefenen, kan geen kwaad.

Haar staart en kont kan ik al zonder halster en touw doen, nu de rest nog ;)

Live and let live; When we live and let live, we don't need to criticize, judge, or condemn others. We have no need to control them or try and make them conform to our way of thinking. We let others live their own lives and we live ours.

michelle_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:45

Nog van op die bostel ik zou het dan onverwachts doen dus eerst met de roskam en dan even met de borstel zonder vliegenspray poetsen en dan pas vliegenspray der op doen (:

allemaal stemmen op Brigit en Sunny!!
http://www.bitmagazine.nl/algemeen/nk-v ... -nu/17014/

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:48

Mijn paard is er ook bang van. Daarom had ik eens een roller gekocht. Drie keer raden, was ie ook als de doods voor in het begin. Die angst heeft ie overwonnen, nu zijn we terug toe aan de spray. Ik zet paard gewoon vast, laat hem aan de fles ruiken, raak hem dan overal aan met de fles en daarna wrijf ik hem in door de spuiten op een spons. Daar is ie soms al bang van maar ik doe gewoon door. Als ie begint te trekken maak ik hem los, wacht tot ie stil staat en begin opnieuw. Als ie blijft rondlopen volg ik gewoon en wrijf hem zo in. Als ie dan stil gaat staan wordt ie beloond.
Volgende stap zal zijn zijn kont insprayen en zo stilaan naar voor toe werken.

Aureliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:58

wel, paarden zijn ook bange beestjes dus dat heeft er ten eerste ook al mee te maken!
maak je geen zorgen..
elk paard is anders! :))
/3

Vertrouwen.
Dat je gelukkig bent Als je word begroet,
met een zacht gehinnik
Dan word je Herkent,
Dan weet je meteen het Vertrouwen is goed.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie