Paard valt aan !! Ter bescherming van ( mens ) kind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 18:20

Sjemira schreef:
Dan mag jij mijn paard uit de wei komen halen, dan zul je het zelf wel zien of ze haar wei beschermd of niet. Ze heeft een wei voor zichzelf omdat ze in de kudde te dominant is en dan ook meteen uithaald. Ze neust over de draad met de andere paarden maar je moet ze niet bij haar in de wei zetten want dan is het foute boel.


Je woont me te ver weg, ander zou ik dat direct komen doen, maar dan niet zeuren als je paard een optater krijgt als hij me aan zou vallen natuurlijk, want die krijgt hij!!
Want denk eens na... jij kan haar wel het land uit halen??? Voor wie heeft ze dan respect.. juist voor een mens die boven haar staat!!

verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 18:28

ja dat klopt helemaal, ze heeft respect voor mij ja. Ik ben haar leider en zo ziet ze me ook ja.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:58

Sjemira schreef:
ja dat klopt helemaal, ze heeft respect voor mij ja. Ik ben haar leider en zo ziet ze me ook ja.


Precies, heeft niets met weiland beschermen te maken zoals jij zegt,maar paard van TS ziet haar ( het meisje dus) als een lid van de groep en daarom reageerd ze zo op onbekende mensen.
Is Ts er bij, dan is op dat moment TS de leider en zal het paard zich daar naar schikken en door een gil, beweging van TS niet aanvallen omdat die dan de leider/ baas is.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:42

Ik moet ook zeggen dat ik denk dat het paard je kindje als deel van de kudde ziet. Maar ik denk wel dat ze doorheeft dat ze nog een 'veulen' is. Kinderen hebben toch een andere energie/gedragen zich anders dan volwassenen als ze nog echt jong zijn.
Ze ziet je kind dus wel als 'lagere', wat ook niet heel raar is. Want hoeveel overwicht kan een kind van 3 nou hebben?

Moet zeggen dat ik het wel ontzettend lief vindt en je waarschuwingen voor de foto's niet sterk genoeg zijn! Mijn hart was bijna weggesmolten <3

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Paard valt aan !! Ter bescherming van ( mens ) kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:47

Dank je wel .. Ze is idd lief met paarden en ze ziet meer dan wij zien om zo maar te zeggen

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:55

Dat is omdat zij nog niet getraind is om haar linkerhersenhelft meer te gebruiken dan haar rechter. Dat is waarom kinderen bepaalde dingen nog niet zo goed kunnen en bepaalde dingen beter. En uiteraard de ontwikkeling van haar hersenen, die tellen ook mee ;)

Als je dus wat wilt leren van je dochter, probeer dan niet teveel te rationaliseren en te denken maar je gevoel te gebruiken. Dat is immers ook wat je doet als moeder. Jij weet altijd beter wat goed is voor jouw kind, omdat je dat op gevoel doet en je een sterke band hebt met je dochter. Dat dat rationeel gezien niet altijd het beste is, is ondergeschikt ;)

Wil jullie nog heel veel plezier wensen en hoop nog veel meer "hart-melting" foto's van jullie te zien :D

Jennyxx

Berichten: 3044
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:27

Lindy1982 schreef:
1 merrie van ons die is inmiddels wel verkocht die is is een keer 5 weken naar een trainingsstal geweest toen ze terug kwam had ze mijn dochter onwijs gemist ze bleef maar aan haar ruiken , rondjes om haar heen lopen e n als ze stil stond en mijn dochter stond aan de voorkant deed ze steeds haar hele hals om haar heen ze was helemaal happy haar weer te zien


Dit herken ik ook van mijn vorige pony. Als ze mijn dochtertje zag deed ze ook de hals om haar heen en maakte van die zachte pruttel/hinnek geluidjes naar haar, zoals ze tegen een veulen doen. Zo hielt ze er bijvoorbeeld ook niet van de je haar hoofd borstelde, maar mijn dochtertje van 2 mocht dat wel. Dan deed ze zelfs haar hoofd laag en haar ogen half dicht. Andere paarden en/of mensen aanvallen als mijn dochtertje er bij was, heeft ze echter nooit gedaan.