pony doet vervelend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:05

GamblersCup schreef:
Volledig met je eens aerdenhout1. Dat kan alleen maar ongelukken opleveren uiteindelijk.

Maar ik voel altijd nét even wat meer voor de dieren, dan voor de mensen die er mee omgaan.



Toen ik haar leeftijd was had ik ook een verzorgpony, 2 zelfs.
Een hengst en een merrie, ze stonden bij elkaar in de wei.
De hengst was eigenlijk best wel erg, want hij probeerde je gewoon doorgaans te bijten.
Als je op hem ging zitten, ging hij naar de benen bijten, rollen, tegen t hek aan schuren, van alles!

Is ook goed gegaan!

Ik zeg niet dat het altijd goed gaat, maar ik wou het maar even delen :)

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:07

Eigenaren zijn al 90??? Jullie weten dat een kind van 11 iemand van 40 al heeeeeeel oud vinden??

Anoukk_
Berichten: 1040
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:21

GamblersCup schreef:
Een geit is geen geschikt maatje voor de sociale behoeften van een pony.


wedde _O- Wij hebben hier een shet en een geit die echt niet zonder elkaar kunnen hoor

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:24

Nou, gefeliciteerd, dan heb jij de (onvermijdelijke) uitzondering op de regel. En wil je met jouw enige voorbeeld nu stellen dat geiten over het algemeen geschikte maatjes zijn voor een pony, dat de geit voorziet in de sociale behoeften van paarden?

Anoukk_
Berichten: 1040
Geregistreerd: 09-02-09

Re: pony doet vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:24

bewijs het tegendeel maar :D

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:25

Anoukk_ schreef:
GamblersCup schreef:
Een geit is geen geschikt maatje voor de sociale behoeften van een pony.


wedde _O- Wij hebben hier een shet en een geit die echt niet zonder elkaar kunnen hoor



*\o/* hebben ook heel lang een paard achter het huis gehad met een geit als beste vriend. Grote kwpn'er en hij wilde echt niet zonder zijn vriend op concours!

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:30

Anoukk, dat hoef ik niet te doen, het is een feit, al vele malen onderzocht. Verdiep je eens in het dier voordat je met jouw uitzondering komt paraderen alsof het voor iedere pony dus een uitkomst is. Ik zag net dat TS 11 jaar is, straks gaat ze jouw onnozele tip nog aannemen en een geit aanschaffen voor die arme pony.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:33

eerlijk gezegd zie ik ook niet zo'n probleem als een meidje van 11 een sacherijnige pony verzorgd. Op die leeftijd had ik ook een sacherijnige merrie. Zit een groot verschil tussen sacherijnig en gemeen. Pony probeert waarschijnlijk duidelijk te maken wat hij wel en niet wil.

Als je de pony een halster om probeerd te doen, geef gelijk iets lekkers. Zo gaat de pony het omdoen van een halster met iets positiefs associeren. Je kan natuurlijk ook altijd een meer ervaren persoon vragen om mee te gaan om je advies te geven.

Succes!

Anoukk_
Berichten: 1040
Geregistreerd: 09-02-09

Re: pony doet vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:36

het was niet eens mijn tip. ik vertel mijn ervaring met een geit en een pony, en bij mij.. ( en vele anderen :D) werkt het dus WEL positief. Als jij daar niet mee kunt leven reageer dan gewoon niet.

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:41

Nee, niet bij "vele anderen". Ik reageer hier wel (en dat bepaal ik gelukkig zelf, daar heb ik jou niet voor nodig) omdat het algemeen bekend is dat een geit geen geschikt maatje is voor een pony. Dat jij een uitzondering hebt, doet niets af aan dat feit.

Mensen kunnen door dat soort uitspraken gaan denken dat een geit wél een goed maatje is. Er geen verstand van hebbende. En er dus ook niet aan denkend dat die "leuke" verhalen ook uit hoeken komen van ponies die niets anders hebben dan een geit. Dat wil dus niet zeggen dat het een geschikt maatje is, en dat de geit het tekort doen van de saociale behoeftes van een paard of pony opheft. Dat wil gewoon zeggen dat een pony zich in z'n lot berust en het "maar doet met wat het heeft".

Gewoon oppassen met dat soort uitspraken, alsof het wél ok is.

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: pony doet vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:42

Misschien is het niet ideaal, maargoed.. dat arme beest in zijn eentje laten staan is nog wel erger..

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:46

Een pony van die leeftijd moet je alleen nog maar verwennen. Lekker borstelen, knuffelen, etc. En als ze geen zin heeft om te komen dan zou ik het gewoon zo laten in dit geval. Op de leeftijd van 32 jaar mag je lekker van je pensioen genieten en net als elk mens en dier, kun je soms wel geen zin hebben in aandacht.

Anoukk_
Berichten: 1040
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:47

Joh. ik heb echt totaaaal géén verstand van paarden :n je hebt helemaal gelijk

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: pony doet vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:49

Ben het met Jessix eens.

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:49

Kun je je even naar je leeftijd gedragen ipv zo kinderachtig te lopen doen hier? Tenzij je natuurlijk heel serieus bent met je uitspraken, dan krijg ik inderdaad twijfels over je "verstand van paarden".

Ik heb trouwens helemaal geen zin in een discussie met een snotneus over haar uitzondering of over haar verstand van paarden, ja of nee. :')
Bij deze dus klaar met jou en je "aparte" opmerkingen.

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:50

Arc_En_Ciel schreef:
Ben het met Jessix eens.

Ik ook, maar ik vraag me af of het wel "genieten" is zo alleen, voor een kuddedier. Maar als TS 11 jaar is, dan kan zij er niet veel aan veranderen denk ik.

Anoukk_
Berichten: 1040
Geregistreerd: 09-02-09

Re: pony doet vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:53

snotneus ? oja nu zijn we volwassen bezig :')


TS Ik zou inderdaad even met de eigenaren overleggen wat het beste is. Als de pony echt gericht 'vals'doet naar jou zou ik toch uitkijken met het er alleen naartoe gaan, hoe graag je het ook zou doen. succes nog!

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:55

Nou ja, ik zou toch voor iets minder voor de hand liggend gezelschap. Is nog altijd beter dan hem helemaal alleen laten staan. Dat is toch wel te triest voor woorden.
Ik ken ook een andere pony, een Shet van ongeveer dezelfde leeftijd. Is ook hartstikke kribbig, want hij staat contstant alleen.
Nou weet ik niet of gezelschap echt een verandering kan maken in het gedrag van zo'n pony, maar ik weet bijna wel zeker dat hij zich stierlijk verveelt wanneer TS er even niet is.

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:56

En helaas is TS er vaker niet dan wel. Zo'n beestje gaat me aan het hart... :(:)

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: pony doet vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:03

Is ook wel logisch dat ze er niet vaak is, je kunt niet echt van een jong iemand verwachten dat diegene er dag en nacht is voor zijn vp.
Zo'n beest wordt natuurlijk hartstikke chag als hij telkens alleen is.
Ik zou overleggen met de eigenaars over een gezelschapsdier, en evt nog een jollybal of iets dergelijks? Ik weet niet of hij daar interesse in toont, maar het risico kun je nemen, TS.

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: pony doet vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:11

Ik heb net trouwens nog een keer je bericht gelezen, en misschien kun je ook meteen even met de eigenaars praten over het feit dat hij veel te dik is?

charfloor
Berichten: 17
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 07:10

ik ga ook wel vaak met een vriendin, en er komen ook nog2 andere verzorgsters, en er zijn ook nog 2 meiden, die daar nix te zoeken hebben en alles slopen..... maar, zoals jullie het zeggen zo erg is het nou ook weer niet hoor! ik zal wat vaker naar haar toe gaan in het vervolg... en trppen en bijten tja, zo erg niet hoor, ze loop alleen heel lastig weg en je kan haast nix met dr, ik hou als super veel van haar en wil haar echt niet meer kwijt, en oja, er staan een paar bomen tussen en dan staan daarnaast ook wel paarden dus. volgens mij verveelt ze zich niet DOOD. het enige is, als ik naar haar toe ga, kijk ik naar de waterbakken, naar het voer (wat altijd hooi is :+ ) en borstel ik haar, ik zou graag dus wat meer willen doen... een kunstje ofzooww, maar dan moet ik haar kunnen "trainen" want lopen aan de hand, tja....

charfloor
Berichten: 17
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 07:11

Arc_En_Ciel schreef:
Heb je al geprobeerd om naar haar hals toe te lopen, en niet recht naar haar hoofd?

ja, helpt nix

charfloor
Berichten: 17
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 07:11

sadekeshia schreef:
charfloor schreef:
ze staat alleen in een hele grote wei, als ik kom en ze staat niet in dr stal, want daar kan ze je niet zien dan hinnikt ze altijd wel heel erg naar mij, dan is ze blij dat ik kom (ik kom altijd 2x per week, soms vaker)


Oh dus ze vind het wel heel leuk als je komt.
Neem je ook altijd wat lekkers mee de wei in? een wortel of een snoepje ofzo?

nee, eigelijk nooit, ja, een x een appel

charfloor
Berichten: 17
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 07:15

Weidebloem schreef:
eerlijk gezegd zie ik ook niet zo'n probleem als een meidje van 11 een sacherijnige pony verzorgd. Op die leeftijd had ik ook een sacherijnige merrie. Zit een groot verschil tussen sacherijnig en gemeen. Pony probeert waarschijnlijk duidelijk te maken wat hij wel en niet wil.

Als je de pony een halster om probeerd te doen, geef gelijk iets lekkers. Zo gaat de pony het omdoen van een halster met iets positiefs associeren. Je kan natuurlijk ook altijd een meer ervaren persoon vragen om mee te gaan om je advies te geven.

Succes!

ah, das een handige tip! met die baasjes kun je echt nie overleggen, ze zijn 90 en "als de gordijtjes dicht zijn (bij hun huis)" dan mag je niet aanbellen, nou dat is dus altijd zo als ik kom